Problem z RV-130W - tylko u jednego dostawcy

Problemy z pozostałymi technologiami (SDH, IronPort, WAAS itp.)

Moderatorzy: mikrobi, aron, garfield, gangrena, Seba

Wiadomość
Autor
bresio
member
member
Posty: 22
Rejestracja: 07 maja 2010, 14:33

Problem z RV-130W - tylko u jednego dostawcy

#1

#1 Post autor: bresio » 24 lis 2016, 20:31

Cześć
Kupiłem Router Cisco RV-130W - bo wiadomo, Cisco. Okazał się porażką w zasadzie w każdym aspekcie funkcjonowania (o tym może kiedy indziej)
Do domu mam położony światłowód od lokalnego ISP. Urządzenie operatora to ZTE ZXA10, które jest zwykłym bridge wiążącym interfejs optyczny z RJ-45.

Po podłączeniu do ZTE komputera czy routera Mikrotik (musiałem kupić), wszystko działa pięknie i nie ma się do czego przyczepić.

Po podłączeniu Routera Cisco RV-130W, tracę około 60% pakietów. Kiedy podłączam drugi taki sam RV-130W, dzieje się dokładnie to samo.
Kiedy te same RV-130W podłączam do innego operatora (inne urządzenia do GPON) wszystko jest w porządku.

Z przechwyconych pakietów widzę, że operator po swojej stronie ma sprzęt Mikrotik.
Żeby było ciekawiej, wszystko działało poprawnie przez około 10 miesięcy, problem zaczął się nagle i trwa.

Operator nie przyjmuje żadnych argumentów, na zasadzie "Panie, podłącz komputer i sprawdź czy działa. Jak działa, to nie nasza wina tylko Pana Router. Kup Pan Mikrotika i będzie dobrze"

W załączniku PCAP z interfejsu WAN routera RV-130W.
Pingowane adresy to:
8.8.8.8
91.239.155.65 - GW
91.239.155.1 - Pewnie jakiś Router z DHCP
We wszystkich przypadkach część pakietów dociera i jest odpowiedź, po czym jest przerwa z informacją (No response found!)

Czy ktoś się spotkał z sytuacją, gdzie Mikrotik nie do końca gada z Cisco?
Cisco oczywiście mówi, że to nie wina routera, tylko ISP. Router podłączony do innego ISP działa.

Pliku PCAP nie da się dołączyć :/
Zipa też.

bresio
member
member
Posty: 22
Rejestracja: 07 maja 2010, 14:33

Re: Problem z RV-130W - tylko u jednego dostawcy

#2

#2 Post autor: bresio » 25 lis 2016, 09:40

Porównałem długość pakietów ICMP Routera podłączonego do mojego ISP (problemy) i innego ISP (brak problemów).
W sieci ISP, gdzie nie ma problemów, pakiet ICMP ma długość 102
W sieci ISP, gdzie są problemy, pakiet ICMP ma długość 78

Różnica w pakietach widoczna w Wireshark:
W pakiecie o długości 102 mam Timestamp from icmp i pole Data długości 48
W pakiecie o długości 78 pola Timestamp nie ma a pole Data ma długość 32

ODPOWIEDZ