Problem z RV-130W - tylko u jednego dostawcy
: 24 lis 2016, 20:31
Cześć
Kupiłem Router Cisco RV-130W - bo wiadomo, Cisco. Okazał się porażką w zasadzie w każdym aspekcie funkcjonowania (o tym może kiedy indziej)
Do domu mam położony światłowód od lokalnego ISP. Urządzenie operatora to ZTE ZXA10, które jest zwykłym bridge wiążącym interfejs optyczny z RJ-45.
Po podłączeniu do ZTE komputera czy routera Mikrotik (musiałem kupić), wszystko działa pięknie i nie ma się do czego przyczepić.
Po podłączeniu Routera Cisco RV-130W, tracę około 60% pakietów. Kiedy podłączam drugi taki sam RV-130W, dzieje się dokładnie to samo.
Kiedy te same RV-130W podłączam do innego operatora (inne urządzenia do GPON) wszystko jest w porządku.
Z przechwyconych pakietów widzę, że operator po swojej stronie ma sprzęt Mikrotik.
Żeby było ciekawiej, wszystko działało poprawnie przez około 10 miesięcy, problem zaczął się nagle i trwa.
Operator nie przyjmuje żadnych argumentów, na zasadzie "Panie, podłącz komputer i sprawdź czy działa. Jak działa, to nie nasza wina tylko Pana Router. Kup Pan Mikrotika i będzie dobrze"
W załączniku PCAP z interfejsu WAN routera RV-130W.
Pingowane adresy to:
8.8.8.8
91.239.155.65 - GW
91.239.155.1 - Pewnie jakiś Router z DHCP
We wszystkich przypadkach część pakietów dociera i jest odpowiedź, po czym jest przerwa z informacją (No response found!)
Czy ktoś się spotkał z sytuacją, gdzie Mikrotik nie do końca gada z Cisco?
Cisco oczywiście mówi, że to nie wina routera, tylko ISP. Router podłączony do innego ISP działa.
Pliku PCAP nie da się dołączyć :/
Zipa też.
Kupiłem Router Cisco RV-130W - bo wiadomo, Cisco. Okazał się porażką w zasadzie w każdym aspekcie funkcjonowania (o tym może kiedy indziej)
Do domu mam położony światłowód od lokalnego ISP. Urządzenie operatora to ZTE ZXA10, które jest zwykłym bridge wiążącym interfejs optyczny z RJ-45.
Po podłączeniu do ZTE komputera czy routera Mikrotik (musiałem kupić), wszystko działa pięknie i nie ma się do czego przyczepić.
Po podłączeniu Routera Cisco RV-130W, tracę około 60% pakietów. Kiedy podłączam drugi taki sam RV-130W, dzieje się dokładnie to samo.
Kiedy te same RV-130W podłączam do innego operatora (inne urządzenia do GPON) wszystko jest w porządku.
Z przechwyconych pakietów widzę, że operator po swojej stronie ma sprzęt Mikrotik.
Żeby było ciekawiej, wszystko działało poprawnie przez około 10 miesięcy, problem zaczął się nagle i trwa.
Operator nie przyjmuje żadnych argumentów, na zasadzie "Panie, podłącz komputer i sprawdź czy działa. Jak działa, to nie nasza wina tylko Pana Router. Kup Pan Mikrotika i będzie dobrze"
W załączniku PCAP z interfejsu WAN routera RV-130W.
Pingowane adresy to:
8.8.8.8
91.239.155.65 - GW
91.239.155.1 - Pewnie jakiś Router z DHCP
We wszystkich przypadkach część pakietów dociera i jest odpowiedź, po czym jest przerwa z informacją (No response found!)
Czy ktoś się spotkał z sytuacją, gdzie Mikrotik nie do końca gada z Cisco?
Cisco oczywiście mówi, że to nie wina routera, tylko ISP. Router podłączony do innego ISP działa.
Pliku PCAP nie da się dołączyć :/
Zipa też.