Cisco Base Support - opcje
Cisco Base Support - opcje
Witam,
Jakiś miesiąc temu straciłem uprzywilejowany dostęp do softu na stonach CISCO, wygląda na to, że wygasł mój "Technical Support Services Agreement". Konto było założone i aktywowane prawie 10 lat temu przez jednego z Partnerów CISCO. Przez ten czas nigdy szczegółowo nie interesowałem się, na jakich warunkach ten dostęp funkcjonował. Domyślam się, że ktoś w CISCO robił porządki ze starymi kontami i doszedł do wniosku, że kontrakt wygasł.
Dlatego przygotowuję do naszego działu zakupów oficjalne zamówienie na "odzyskanie" dostępu na cisco.com zwłaszcza do uaktualnień IOSa. Przeglądałem ofertę Cisco i myślę, że najodpowiedniejsza będzie opcja: Cisco Base Support. I tu zaczynają się problemy, bo szukam "Part Number" do zamówienia, a tu wygląda, że chyba nie można kupić ogólnego wsparcia SP-SW-XXXX, tylko musi być ono dedykowane dla konkretnego typu urządzeń.
Może ktoś się orientuje, czy jest możliwość zakupu jakiejś bardziej uniwersalnej opcji na wsparcie kilku platform (np. routery serii 1800,2600,2800 i switche Catalyst 2900)?
A drugie pytanie to, czy zakup tylko jednej opcji ogranicza fizyczny dostęp do plików, na które nie mamy wykupione wsparcia (np. mam tylko SP-SW-26XX, a chciałbym ściągnąć i przetestować IOSa do routera 2800 )?
Pozdrawiam.
Tomek.
Jakiś miesiąc temu straciłem uprzywilejowany dostęp do softu na stonach CISCO, wygląda na to, że wygasł mój "Technical Support Services Agreement". Konto było założone i aktywowane prawie 10 lat temu przez jednego z Partnerów CISCO. Przez ten czas nigdy szczegółowo nie interesowałem się, na jakich warunkach ten dostęp funkcjonował. Domyślam się, że ktoś w CISCO robił porządki ze starymi kontami i doszedł do wniosku, że kontrakt wygasł.
Dlatego przygotowuję do naszego działu zakupów oficjalne zamówienie na "odzyskanie" dostępu na cisco.com zwłaszcza do uaktualnień IOSa. Przeglądałem ofertę Cisco i myślę, że najodpowiedniejsza będzie opcja: Cisco Base Support. I tu zaczynają się problemy, bo szukam "Part Number" do zamówienia, a tu wygląda, że chyba nie można kupić ogólnego wsparcia SP-SW-XXXX, tylko musi być ono dedykowane dla konkretnego typu urządzeń.
Może ktoś się orientuje, czy jest możliwość zakupu jakiejś bardziej uniwersalnej opcji na wsparcie kilku platform (np. routery serii 1800,2600,2800 i switche Catalyst 2900)?
A drugie pytanie to, czy zakup tylko jednej opcji ogranicza fizyczny dostęp do plików, na które nie mamy wykupione wsparcia (np. mam tylko SP-SW-26XX, a chciałbym ściągnąć i przetestować IOSa do routera 2800 )?
Pozdrawiam.
Tomek.
Re: Cisco Base Support - opcje
Nie znam się na serwisach więc nie znam odpowiedzi na pytanie nr 1. Jeśli chodzi o 2 to Cisco przygotowuje się do wprowadzenia mechanizmu przy pobieraniu softu, że z konta bedzie można pobrać soft tylko dla sprzętu na który masz kontrakty serwisowe przypisane do konta. Kiedy to się stanie tego nie wiedzą nawet najstarsi górale-Tomek- pisze: A drugie pytanie to, czy zakup tylko jednej opcji ogranicza fizyczny dostęp do plików, na które nie mamy wykupione wsparcia (np. mam tylko SP-SW-26XX, a chciałbym ściągnąć i przetestować IOSa do routera 2800 )?
Z każdym upadkiem nabieramy większego doświadczenia.......to nie upadek czyni nas przegranymi, lecz brak chęci do powstania....
- peper
- CCIE / Site Admin
- Posty: 5005
- Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
- Lokalizacja: Warsaw, PL
- Kontakt:
Abyś ty jako użytkownik końcowy miał dostęp do oprogramowania musisz mieć wykupiony kontrakt SmartNet, bo to kontrakt dla końcowego użytkownika. Tańsze są serwisy oferowane przez partnerów, które budowane są na bazie serwisów SharedSupport, ale w takim wypadku użytkownik końcowy nie ma dostępu do oprogramowania, TAC itp. Funkcjonalność PICA, którą zapewne miałeś od partnera i pozwalała Ci na ściąganie softu została wyłączona właśnie około miesiąca temu.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
to w tym nowym PICA TACa tez zabrali? :>peper pisze:które budowane są na bazie serwisów SharedSupport, ale w takim wypadku użytkownik końcowy nie ma dostępu do oprogramowania, TAC itp. Funkcjonalność PICA, którą zapewne miałeś od partnera i pozwalała Ci na ściąganie softu została wyłączona właśnie około miesiąca temu.
Nie ma już PICA w ogóle. A dostęp do softu dla konkretnych produktów/linii już jest ograniczany dla nowych kontraktów.rimowals pisze:to w tym nowym PICA TACa tez zabrali? :>peper pisze:które budowane są na bazie serwisów SharedSupport, ale w takim wypadku użytkownik końcowy nie ma dostępu do oprogramowania, TAC itp. Funkcjonalność PICA, którą zapewne miałeś od partnera i pozwalała Ci na ściąganie softu została wyłączona właśnie około miesiąca temu.
Moje trzy grosze.
Dla użytkowników Cisco było i raczej ciągle jeszcze jest postrzegane jako dostawca urządzeń. Każdy podchodzi do tego na zasadzie "pudełko jest pudełko a soft jest jego integralną częścią". Dla ludzi oczywistym się wydaje że Cisco można kupić gdzie się chce, sprzedać jak się chce, że urządzenie kupione na allegro można sobie używać bo przecież "firmware" stanowi nieodłączną część sprzętu, a "firmware" czasem trzeba aktualizować, etc. Dodatkowo w takim przekonaniu użytkowników utwierdzają inni dostawcy których nazw wymieniać nie będę.
Cisco zaś postrzega siebie jako dostawcę oprogramowania a platforma na której działa oprogramowanie to tylko kawałek elektroniki i tak produkowanej na zlecenie Cisco przez firmy trzecie. Stąd nietransferowalne licencje (czyli jednak sprzętu z allegro nie można używać bez kupienia licencji), stąd kupowanie kontraktów serwisowych by móc aktualizować IOS'a.
I tak sobie ten dysonans trwał i tylko od czasu do czasu na jakimś forum dyskusyjnym wybuchała święta wojna czy Cisco wolno czy nie wolno zakazywać transferu licencji ale nic z tego nie wynikało, a IOS'a jak był potrzebny to go ściągał kolega który miał dostęp nieograniczony do CCO bądź też zasysało się z torrentów. Jednak ten stan rzeczy nie podobał się Cisco, a prawdopodobnie dodatkowo spadek dochodów związany z kryzysem przyspieszył decyzje, by zacząć działać. Co zatem zrobić by użytkownicy Cisco postrzegali Cisco tak jakby sobie tego życzyło Cisco czyli jako dostawcę oprogramowania? Ano wprowadzono aktywację oprogramowania, ograniczono dostęp do softu na CCO, etc.
Co z tego wyniknie czas pokaże.
Kyniu
Dla użytkowników Cisco było i raczej ciągle jeszcze jest postrzegane jako dostawca urządzeń. Każdy podchodzi do tego na zasadzie "pudełko jest pudełko a soft jest jego integralną częścią". Dla ludzi oczywistym się wydaje że Cisco można kupić gdzie się chce, sprzedać jak się chce, że urządzenie kupione na allegro można sobie używać bo przecież "firmware" stanowi nieodłączną część sprzętu, a "firmware" czasem trzeba aktualizować, etc. Dodatkowo w takim przekonaniu użytkowników utwierdzają inni dostawcy których nazw wymieniać nie będę.
Cisco zaś postrzega siebie jako dostawcę oprogramowania a platforma na której działa oprogramowanie to tylko kawałek elektroniki i tak produkowanej na zlecenie Cisco przez firmy trzecie. Stąd nietransferowalne licencje (czyli jednak sprzętu z allegro nie można używać bez kupienia licencji), stąd kupowanie kontraktów serwisowych by móc aktualizować IOS'a.
I tak sobie ten dysonans trwał i tylko od czasu do czasu na jakimś forum dyskusyjnym wybuchała święta wojna czy Cisco wolno czy nie wolno zakazywać transferu licencji ale nic z tego nie wynikało, a IOS'a jak był potrzebny to go ściągał kolega który miał dostęp nieograniczony do CCO bądź też zasysało się z torrentów. Jednak ten stan rzeczy nie podobał się Cisco, a prawdopodobnie dodatkowo spadek dochodów związany z kryzysem przyspieszył decyzje, by zacząć działać. Co zatem zrobić by użytkownicy Cisco postrzegali Cisco tak jakby sobie tego życzyło Cisco czyli jako dostawcę oprogramowania? Ano wprowadzono aktywację oprogramowania, ograniczono dostęp do softu na CCO, etc.
Co z tego wyniknie czas pokaże.
Kyniu
ja sie na to patrze z pewna obawa.Kyniu pisze: Co z tego wyniknie czas pokaże.
tzn oczywiscie rozumiem dlaczego Cisco chce zrobic tak a nie inaczej, ale jak to zwykle bywa zmiana ta moze uderzyc rowniez w legalnie dzialajacych userow.
jesli chodzi o licencjonowanie softu to mam bardzo niemile doswiadczenia z CheckPointem gdzie sa wieczne problemy z licencjami. maja ich cala mase i zeby sie w tym polapac trzeba miec niezla specjalizacje. baaa nawet ich przedstawiciel na polske sie pogubil w licencjach i sprzedal nam zestaw ktory ze soba nie moze dzialac i trzeba to odkrecac.
do tej pory Cisco ten problem nie dotyczyl co bylo niesamowitym auttem bo mozna bylo spokojnie skupiac sie na pracy ze sprzetem a nie z walka z licencjami. teraz co bedzie po zmianach.... niewiem ale mysle ze dostep do wielu rzeczy bedzie utrudnionym, juz nie bede mogl wziasc dowolnego pudelka z polki i przetestowac jakiegos noowego rozwiazania bo nie bede mogl sciagnac czy uruchomic softu....
obym sie mylil
- peper
- CCIE / Site Admin
- Posty: 5005
- Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
- Lokalizacja: Warsaw, PL
- Kontakt:
Przy Cisco też się musisz doktoryzować z licencji i serwisów, bo też to pokręcone jest. I też się chłopakom z polskiego oddziału zdarzyło zrobić zestaw, który był niepoprawny.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
a to jeszcze nie mialem okazjipeper pisze:Przy Cisco też się musisz doktoryzować z licencji i serwisów, bo też to pokręcone jest. I też się chłopakom z polskiego oddziału zdarzyło zrobić zestaw, który był niepoprawny.
widocznie ja sie bardziej przyziemnymi sprawami zajmuje, ot proste zamowienia na jakies switche, routery czy tez FW + standardowy support
tam jest to dosc proste o ile nie wchodzi sie w bardziej zaawansowane sprzety
Teoretycznie będzie można poprosić o udostępnienie licencji czasowej argumentując to właśnie potrzebą testów czy czasowego zastąpienia urządzenia popsutego. Ale rzeczywiście dla inżynierów zabawa w politykę nie wróży nic dobrego.sobolaqe1 pisze:.... niewiem ale mysle ze dostep do wielu rzeczy bedzie utrudnionym, juz nie bede mogl wziasc dowolnego pudelka z polki i przetestowac jakiegos noowego rozwiazania bo nie bede mogl sciagnac czy uruchomic softu....
Kyniu
no teorie znam, zobaczymy jak to w praktyce bedzie wygladac.Kyniu pisze: Teoretycznie będzie można poprosić o udostępnienie licencji czasowej argumentując to właśnie potrzebą testów czy czasowego zastąpienia urządzenia popsutego. Ale rzeczywiście dla inżynierów zabawa w politykę nie wróży nic dobrego.
niestety czesto bywa tak ze podczas walki z nieuczciwymi userami ci uczciwi tez dostaja w kosc.
pozyjemy zobaczymy
obym nie musial w srodku nocy przy jakis zmianach walczyc z licencja
- peper
- CCIE / Site Admin
- Posty: 5005
- Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
- Lokalizacja: Warsaw, PL
- Kontakt:
Partner o zdrowych zmysłach nie nada Ci dostępu do SharedSupportów. Jeżeli chcesz mieć direct access do zasobów Cisco musisz kupić SmartNET.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Na szczęście są jeszcze partnerzy o niezdrowych zmysłachpeper pisze:Partner o zdrowych zmysłach nie nada Ci dostępu do SharedSupportów. Jeżeli chcesz mieć direct access do zasobów Cisco musisz kupić SmartNET.
Zgadza się, obecnie w ramach konta PICA nie ma dostępu do softu, ta sytuacja jednak będzie zmieniona w nieokreślonym czasie, jednakże i w tym przypadku właściciel konta i sprzętu (pokrytego serwisem, również shared support) będzie miał dostęp do softu tylko i wyłącznie dla sprzętu, na który posiada kontrakt. Kiedy to będzie - na razie nie wie nikt
Źródło informacji - tajemnica, szczegóły - tajemnica, wiarygodność - wysoka a jaki będzie finał, to czas pokaże