Integracja telefonii Voip z pozostałymi operatorami
Integracja telefonii Voip z pozostałymi operatorami
Witam,
Pytanie moje dotyczy sieci VoIP, załóżmy, że mam osiedle 300 abonentów i dostarczam im internet, chciałbym rozszerzyć swoją działalność i zaoferować im telefonie VoIP tak żeby mogli dzwonić po całym świecie a nie tylko w obrębie mojej sieci. I tu się pojawia moje pytanie, jak wygląda taki proces ?
Sytuacja jest czysto hipotetyczna bo piszę po prostu biznes plan i chciałem wiedzieć jakie koszta mnie czekają?
dziękuje.
Pytanie moje dotyczy sieci VoIP, załóżmy, że mam osiedle 300 abonentów i dostarczam im internet, chciałbym rozszerzyć swoją działalność i zaoferować im telefonie VoIP tak żeby mogli dzwonić po całym świecie a nie tylko w obrębie mojej sieci. I tu się pojawia moje pytanie, jak wygląda taki proces ?
Sytuacja jest czysto hipotetyczna bo piszę po prostu biznes plan i chciałem wiedzieć jakie koszta mnie czekają?
dziękuje.
Re: Integracja telefonii Voip z pozostałymi operatorami
Wiem, wiem, czepiam się. Ale albo "Telefonia IP" jeśli mamy na myśli telefonię w której głos i sygnalizacja przesyłane są z użyciem protokołów TCP/IP albo "VoIP" którym to mianem określamy wszelkiej maści komunikatory i inne wynalazki które telefonią nie są a służą transmisji głosu z użyciem protokołów TCP/IP.drim09 pisze: telefonie VoIP
Problemem dla Ciebie nie jest technologia i koszty z nią związane, a bariery prawne i koszty związane z tym by wszystkich zasad prawa dochować - chyba że wyznajesz zasadę "jakoś to będzie" do czasu aż przyjdą Panowie z ABW albo Policji.
Kyniu
- peper
- CCIE / Site Admin
- Posty: 5005
- Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
- Lokalizacja: Warsaw, PL
- Kontakt:
To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
A więc prostując mam na myśli "Telefonie Voip"
Chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązania można spotkać na obecnym rynku u provaiderów
posiadających około 300 klientów, a żeby Ci klienci mogli spokojnie zrezygnować ze standardowej telefonii TP i połączyć usługę telefonu stacjonarnego z internetem.
Przyznam szczerze, że w temacie telefonii jestem zielony, więc z góry przepraszam jak popełniam jakieś faux pas ale widziałem u ISP że oferują takie usługi więc jakoś muszą to robić ?
Więc rozumiem, że nie jest to w ogóle wykonalne przy obecnym stanie naszego prawa, czy może jest wykonalne ale koszty prawno-administracyjne są za wysokie jak na małe przedsiębiorstwo ? Jeżeli jest wykonalne to z jakimi przepisami się należy zapoznać ?Problemem dla Ciebie nie jest technologia i koszty z nią związane, a bariery prawne i koszty związane z tym by wszystkich zasad prawa dochować - chyba że wyznajesz zasadę "jakoś to będzie" do czasu aż przyjdą Panowie z ABW albo Policji.
Wiem, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie ale jaka jest różnica, poza ceną obu rozwiązań bo domyślam się, że stawianie własnej platformy VoIP to drogie rozwiązanie?To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązania można spotkać na obecnym rynku u provaiderów
posiadających około 300 klientów, a żeby Ci klienci mogli spokojnie zrezygnować ze standardowej telefonii TP i połączyć usługę telefonu stacjonarnego z internetem.
Przyznam szczerze, że w temacie telefonii jestem zielony, więc z góry przepraszam jak popełniam jakieś faux pas ale widziałem u ISP że oferują takie usługi więc jakoś muszą to robić ?
- peper
- CCIE / Site Admin
- Posty: 5005
- Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
- Lokalizacja: Warsaw, PL
- Kontakt:
Możesz kupić od hurtownika pulę numerów i refakturować klientów za połączenia - nie martwisz sie stykami z PSTN i innymi operatorami VoIP, nie martwisz sie utrzymaniem platformy SIP itp. Tylko odsprzedajesz dalej czyjąś usługę. W drugim przypadku sam musisz wszystko zapewnić.drim09 pisze:Wiem, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie ale jaka jest różnica, poza ceną obu rozwiązań bo domyślam się, że stawianie własnej platformy VoIP to drogie rozwiązanie?To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązania można spotkać na obecnym rynku u provaiderów
posiadających około 300 klientów, a żeby Ci klienci mogli spokojnie zrezygnować ze standardowej telefonii TP i połączyć usługę telefonu stacjonarnego z internetem.
Przyznam szczerze, że w temacie telefonii jestem zielony, więc z góry przepraszam jak popełniam jakieś faux pas ale widziałem u ISP że oferują takie usługi więc jakoś muszą to robić ?
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE
"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"
- FrozenShadoow
- wannabe
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06
Hej,
Jeżeli np kupisz pakiet hurtowo od provaidera np IPFON, to wtedy tylko bedziesz miał zysk z marzy, ale odpada ci problem z numeracją, infrastruktura it
Natomiast jeżeli chcesz swiadczyć usługi tel. to chyba trzeba mieć zgode UKE, wykupic numeracje, odpowiednio zabezpieczyc sieć (duże restrykcje sa w tym temacie), technicznie abonentom zapewnie zmienią sie numery chyba zę są u jednego provaidera obecnie, no chyba ze wykupisz numeracje u wszystkich w Polsce , i zdała by sie jakaś centralka telefoniczna.
Jeżeli np kupisz pakiet hurtowo od provaidera np IPFON, to wtedy tylko bedziesz miał zysk z marzy, ale odpada ci problem z numeracją, infrastruktura it
Natomiast jeżeli chcesz swiadczyć usługi tel. to chyba trzeba mieć zgode UKE, wykupic numeracje, odpowiednio zabezpieczyc sieć (duże restrykcje sa w tym temacie), technicznie abonentom zapewnie zmienią sie numery chyba zę są u jednego provaidera obecnie, no chyba ze wykupisz numeracje u wszystkich w Polsce , i zdała by sie jakaś centralka telefoniczna.
Nie wyrażaj małej rzeczy w wielu słowach, lecz wielką w niewielu
Ok, dziękuje za objaśnienie tematu. Mam jeszcze pytanie jakie pasmo zarezerwować na jednego usera, tak żeby usługi www oraz voip nie walczyły z sobą o przepustowość, ja się domyślam, że to zależy od użytych kodeków, ilość połączeń, qos-a itd. Ale jaką szerokość pasma przydziela się w profesjonalnie zajmujących się tym firmach ? Jakie jest minimum oraz optymalna wartość ?
- FrozenShadoow
- wannabe
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06
A to czemu? Warto zapoznac sie z tabelka VoIP per callFrozenShadoow pisze:Tak na szybko wg mnie to 128 kbps na sam VoIP to minimum.
Somewhere back in time.
- FrozenShadoow
- wannabe
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06