Integracja telefonii Voip z pozostałymi operatorami

Wszystko co nie mieści się w pozostałych kategoriach
Wiadomość
Autor
drim09
wannabe
wannabe
Posty: 162
Rejestracja: 16 paź 2009, 13:38

Integracja telefonii Voip z pozostałymi operatorami

#1

#1 Post autor: drim09 »

Witam,
Pytanie moje dotyczy sieci VoIP, załóżmy, że mam osiedle 300 abonentów i dostarczam im internet, chciałbym rozszerzyć swoją działalność i zaoferować im telefonie VoIP tak żeby mogli dzwonić po całym świecie a nie tylko w obrębie mojej sieci. I tu się pojawia moje pytanie, jak wygląda taki proces ?
Sytuacja jest czysto hipotetyczna bo piszę po prostu biznes plan i chciałem wiedzieć jakie koszta mnie czekają?
dziękuje.

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

Re: Integracja telefonii Voip z pozostałymi operatorami

#2

#2 Post autor: Kyniu »

drim09 pisze: telefonie VoIP
Wiem, wiem, czepiam się. Ale albo "Telefonia IP" jeśli mamy na myśli telefonię w której głos i sygnalizacja przesyłane są z użyciem protokołów TCP/IP albo "VoIP" którym to mianem określamy wszelkiej maści komunikatory i inne wynalazki które telefonią nie są a służą transmisji głosu z użyciem protokołów TCP/IP.

Problemem dla Ciebie nie jest technologia i koszty z nią związane, a bariery prawne i koszty związane z tym by wszystkich zasad prawa dochować - chyba że wyznajesz zasadę "jakoś to będzie" do czasu aż przyjdą Panowie z ABW albo Policji.

Kyniu

Awatar użytkownika
peper
CCIE / Site Admin
CCIE / Site Admin
Posty: 5005
Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
Lokalizacja: Warsaw, PL
Kontakt:

#3

#3 Post autor: peper »

To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl


Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE

"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"

House
wannabe
wannabe
Posty: 317
Rejestracja: 25 lut 2009, 15:13

#4

#4 Post autor: House »

peper pisze:To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Sam budować platformę VoIP tzn. stawaić sygnalizator SS7 itp.? Dobrze rozumiem?

drim09
wannabe
wannabe
Posty: 162
Rejestracja: 16 paź 2009, 13:38

#5

#5 Post autor: drim09 »

A więc prostując mam na myśli "Telefonie Voip"
Problemem dla Ciebie nie jest technologia i koszty z nią związane, a bariery prawne i koszty związane z tym by wszystkich zasad prawa dochować - chyba że wyznajesz zasadę "jakoś to będzie" do czasu aż przyjdą Panowie z ABW albo Policji.
Więc rozumiem, że nie jest to w ogóle wykonalne przy obecnym stanie naszego prawa, czy może jest wykonalne ale koszty prawno-administracyjne są za wysokie jak na małe przedsiębiorstwo ? Jeżeli jest wykonalne to z jakimi przepisami się należy zapoznać ?
To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Wiem, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie ale jaka jest różnica, poza ceną obu rozwiązań bo domyślam się, że stawianie własnej platformy VoIP to drogie rozwiązanie?
Chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązania można spotkać na obecnym rynku u provaiderów
posiadających około 300 klientów, a żeby Ci klienci mogli spokojnie zrezygnować ze standardowej telefonii TP i połączyć usługę telefonu stacjonarnego z internetem.
Przyznam szczerze, że w temacie telefonii jestem zielony, więc z góry przepraszam jak popełniam jakieś faux pas ale widziałem u ISP że oferują takie usługi więc jakoś muszą to robić ?

Awatar użytkownika
peper
CCIE / Site Admin
CCIE / Site Admin
Posty: 5005
Rejestracja: 13 sie 2004, 12:19
Lokalizacja: Warsaw, PL
Kontakt:

#6

#6 Post autor: peper »

drim09 pisze:
To zależy czy chcesz sam budować platformę VoIP czy skorzystać z ofert hurtowników.
Wiem, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie ale jaka jest różnica, poza ceną obu rozwiązań bo domyślam się, że stawianie własnej platformy VoIP to drogie rozwiązanie?
Chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązania można spotkać na obecnym rynku u provaiderów
posiadających około 300 klientów, a żeby Ci klienci mogli spokojnie zrezygnować ze standardowej telefonii TP i połączyć usługę telefonu stacjonarnego z internetem.
Przyznam szczerze, że w temacie telefonii jestem zielony, więc z góry przepraszam jak popełniam jakieś faux pas ale widziałem u ISP że oferują takie usługi więc jakoś muszą to robić ?
Możesz kupić od hurtownika pulę numerów i refakturować klientów za połączenia - nie martwisz sie stykami z PSTN i innymi operatorami VoIP, nie martwisz sie utrzymaniem platformy SIP itp. Tylko odsprzedajesz dalej czyjąś usługę. W drugim przypadku sam musisz wszystko zapewnić.
Szkoła DevNet: https://szkoladevnet.pl


Facebook: https://www.facebook.com/Piotr.Wojciechowski.CCIE
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peper
Twitter: https://www.twitter.com/PiotrW_CCIE

"Zapomniałem że od kilku lat wszyscy giną jakby nigdy ich nie miało być
w stu tysiącach jednakowych miast giną jak psy"

Awatar użytkownika
FrozenShadoow
wannabe
wannabe
Posty: 203
Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06

#7

#7 Post autor: FrozenShadoow »

Hej,

Jeżeli np kupisz pakiet hurtowo od provaidera np IPFON, to wtedy tylko bedziesz miał zysk z marzy, ale odpada ci problem z numeracją, infrastruktura it
Natomiast jeżeli chcesz swiadczyć usługi tel. to chyba trzeba mieć zgode UKE, wykupic numeracje, odpowiednio zabezpieczyc sieć (duże restrykcje sa w tym temacie), technicznie abonentom zapewnie zmienią sie numery chyba zę są u jednego provaidera obecnie, no chyba ze wykupisz numeracje u wszystkich w Polsce :), i zdała by sie jakaś centralka telefoniczna.
Nie wyrażaj małej rzeczy w wielu słowach, lecz wielką w niewielu

drim09
wannabe
wannabe
Posty: 162
Rejestracja: 16 paź 2009, 13:38

#8

#8 Post autor: drim09 »

Ok, dziękuje za objaśnienie tematu. Mam jeszcze pytanie jakie pasmo zarezerwować na jednego usera, tak żeby usługi www oraz voip nie walczyły z sobą o przepustowość, ja się domyślam, że to zależy od użytych kodeków, ilość połączeń, qos-a itd. Ale jaką szerokość pasma przydziela się w profesjonalnie zajmujących się tym firmach ? Jakie jest minimum oraz optymalna wartość ?

Awatar użytkownika
FrozenShadoow
wannabe
wannabe
Posty: 203
Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06

#9

#9 Post autor: FrozenShadoow »

Tak na szybko wg mnie to 128 kbps na sam VoIP to minimum.
Nie wyrażaj małej rzeczy w wielu słowach, lecz wielką w niewielu

Awatar użytkownika
balam
wannabe
wannabe
Posty: 977
Rejestracja: 21 cze 2006, 16:27
Lokalizacja: Warszawa

#10

#10 Post autor: balam »

FrozenShadoow pisze:Tak na szybko wg mnie to 128 kbps na sam VoIP to minimum.
A to czemu? Warto zapoznac sie z tabelka VoIP per call
Somewhere back in time.

Awatar użytkownika
FrozenShadoow
wannabe
wannabe
Posty: 203
Rejestracja: 06 paź 2005, 23:06

#11

#11 Post autor: FrozenShadoow »

A to czemu? Warto zapoznac sie z tabelka VoIP per call
A to tak z autopsji....chyba że z moim QoS cos nie tak, albo markowanie u operatora. Kodek G729 A....choć może wymagania podałem troche na wyrost :)
Nie wyrażaj małej rzeczy w wielu słowach, lecz wielką w niewielu

House
wannabe
wannabe
Posty: 317
Rejestracja: 25 lut 2009, 15:13

#12

#12 Post autor: House »

Może odgrzebuje temat ale dodam link do prezentacji z PLNOG-a:
[url=Whttp://data.proidea.org.pl/plnog/2edycja/materialy/prezentacje/mujta.pdf]Wyzwania i dobre praktyki w budowaniu oferty i infrastruktury głosowej.[/url]

ODPOWIEDZ