laptop T60 i konsola do Cisco

Wszystko co nie mieści się w pozostałych kategoriach

Moderatorzy: mikrobi, garfield, gangrena, Seba, aron

Wiadomość
Autor
BrunoJ
fresh
fresh
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2007, 20:23
Lokalizacja: Poland, Bydgoszcz

laptop T60 i konsola do Cisco

#1

#1 Post autor: BrunoJ »

Witam,

W zasadzie to moj pierwszy post, ale obserwuje forum juz dosc dlugo
i znalazlem tutaj sporo przydatnych informacji.
Mam dwa pytania z gatunku ogolnych, chociaz dotykajace sprzetu Cisco.
Ale najbardziej dotykaja laptopa T60 z XPpro. Chwilowo z samym Cisco nie mam
pytan i problemow ;-)

1. Nie dziala mi standardowa (i w zasadzie zadna) kombinacja klawiszy to wygerenowania
sygnalu Break z consoli (Hyperteminal, secureCRT). Zakladam ze to cos prostego i ktos
juz przecwiczyl co trzeba wdusic i w jakiej kolejnosci. Oczywiscie na klawiaturze T60,
z innego PC z normalna klawiatura dziala poprawnie.

2. Jak na nowoczesny laptop przystalo nie ma juz seriala, uzywam przejsciowki na USB.
Przejsciowka dziala ok z hyperterminalem, ale juz nie bardzo z secureCRT - cala sesja jest ok, a gdy sie rozlacze to chwile potem caly komp wisi i trzeba go wylaczac z guzika.
Czy mozliwe ze secureCRT nie lubi sie z przejsciowkami, lub moze da sie cos zaradzic?
W poprzednim laptopie mialem wbudowanego com'a i nie bylo takich problemow.

Z gory dzieki za sugestie i odpowiedzi.
pozdrawiam
Bruno

Awatar użytkownika
Archi_p
wannabe
wannabe
Posty: 191
Rejestracja: 03 sie 2007, 20:35
Lokalizacja: Swindon/UK

#2

#2 Post autor: Archi_p »

Nie mniemam - uzywam T60p z XP, secureCRT, USB-to-RS bez zadnego problemu

Awatar użytkownika
robert.pl
wannabe
wannabe
Posty: 160
Rejestracja: 15 maja 2006, 13:04
Lokalizacja: Lodz

Re: laptop T60 i konsola do Cisco

#3

#3 Post autor: robert.pl »

BrunoJ pisze:Witam,

W zasadzie to moj pierwszy post, ale obserwuje forum juz dosc dlugo
i znalazlem tutaj sporo przydatnych informacji.
Mam dwa pytania z gatunku ogolnych, chociaz dotykajace sprzetu Cisco.
Ale najbardziej dotykaja laptopa T60 z XPpro. Chwilowo z samym Cisco nie mam
pytan i problemow ;-)

1. Nie dziala mi standardowa (i w zasadzie zadna) kombinacja klawiszy to wygerenowania
sygnalu Break z consoli (Hyperteminal, secureCRT). Zakladam ze to cos prostego i ktos
juz przecwiczyl co trzeba wdusic i w jakiej kolejnosci. Oczywiscie na klawiaturze T60,
z innego PC z normalna klawiatura dziala poprawnie.

2. Jak na nowoczesny laptop przystalo nie ma juz seriala, uzywam przejsciowki na USB.
Przejsciowka dziala ok z hyperterminalem, ale juz nie bardzo z secureCRT - cala sesja jest ok, a gdy sie rozlacze to chwile potem caly komp wisi i trzeba go wylaczac z guzika.
Czy mozliwe ze secureCRT nie lubi sie z przejsciowkami, lub moze da sie cos zaradzic?
W poprzednim laptopie mialem wbudowanego com'a i nie bylo takich problemow.

Z gory dzieki za sugestie i odpowiedzi.
pozdrawiam
Bruno
1. Fn + Pause (czyli ten klawisz ktory ma malutkimi literkami napisane na niebiesko break :) ).

2. Mnie dziala bez problemu securecrt z usb-to-rs, nie mialem problemow na t40 nie mam na t60.

Pozdr!

BrunoJ
fresh
fresh
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2007, 20:23
Lokalizacja: Poland, Bydgoszcz

Re: laptop T60 i konsola do Cisco

#4

#4 Post autor: BrunoJ »

robert.pl pisze:
BrunoJ pisze:Witam,

1. Nie dziala mi standardowa (i w zasadzie zadna) kombinacja klawiszy to wygerenowania
sygnalu Break z consoli (Hyperteminal, secureCRT).

2. [..]Przejsciowka dziala ok z hyperterminalem, ale juz nie bardzo z secureCRT
1. Fn + Pause (czyli ten klawisz ktory ma malutkimi literkami napisane na niebiesko break :) ).
U mnie niestety ta kombinacja odmownie, router to 2612, ale podejrzewam ze bez znaczenia. Probowalem przerozne mutacje, z ctrl i innymi, wszystko co mi przyszlo do glowy. W momecie gdy zapodaje 'break' na konsole zaczynaja wyskakiwac krzaki i potem juz wyswietlanie jest rozsypane, np podczas dekompresji IOSa miedzy hashami sa 'domki'. W zasadzie trzeba rozlaczyc terminal i wystartowac od nowa, bo inaczej nie bedzie dobrze wyswietal. Tak jakby hyperterm sie wysypywal i juz nie umial wyswietlac. Wersja wbudowanan w XPpro.
robert.pl pisze: 2. Mnie dziala bez problemu securecrt z usb-to-rs, nie mialem problemow na t40 nie mam na t60.
U mnie nie dziala, objaw jak pisalem wczesniej, wszystko dziala ok dopuki sie nie rozlacze,
wtedy zamrozenie calego kompa. Tutaj spodziewam sie ze problem jest z przejsciowka, chociaz to taka z najbardziej popuralnych (z zielona polprzezroczysta wtyczka). Ktos radzil mi zeby zanabyc seriala na pcmcia lub express card, ze niby czesc programow nie radzi sobie z przejsciowkami i wymara "sprzetowego" seriala.
Zastanawiam sie czy przejsciowka moze byc rowniez powodem problemow z tym breakiem w pkt 1.

Na razie porazka :(

pozdrawiam
Bruno

cisco-user
wannabe
wannabe
Posty: 87
Rejestracja: 20 wrz 2007, 19:07

#5

#5 Post autor: cisco-user »

Kiepska przejściówka, dokładnie takie same objawy miałem.
Znajdź taką którą ludzie na forach opisują że przesyła BREAKa. Jutro jeśli odszukam opakowanie swojej to napiszę producenta i model.

Awatar użytkownika
simer
wannabe
wannabe
Posty: 337
Rejestracja: 12 kwie 2005, 00:40

#6

#6 Post autor: simer »

Archi_p pisze:Nie mniemam - uzywam T60p z XP, secureCRT, USB-to-RS bez zadnego problemu
U mnie dokladnie taka sama konfiguracja jak powyzej i dodatkowo X60. 0 problemu - przejsciowka z ebaya za kilka groszy (o tajemniczej nazwie Y-105 jesli to cos pomoze :).

Czy przypadkiem nie zmieniasz portu na ktorym oryginalnie zainstalowales przejsciowke na
inny ?

Mialem taki manewr z moja przejsciowka.

pozdr.
pozdrawiam
Szymon

"It's always a long day, 86,400 won't fit into a short."

Awatar użytkownika
garfield
CCIE
CCIE
Posty: 2882
Rejestracja: 25 sie 2006, 18:32
Lokalizacja: Gdynia

#7

#7 Post autor: garfield »

To i ja się wtrącę do rozmowy
Możesz spróbować z czymś takim (wymienne z napędem optycznym)

http://www.astrada.pl/opis_cena.php?produkt=1193665

takie cudo dostałem z pracy do T60 i działa jak marzenie ale oczywiście trochę kosztuje (u mnie jest kod producenta 40Y8122 a nie jak tutaj 40Y8121 - ale wygląda tak samo no i masz Parallel Port extra)

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
simer
wannabe
wannabe
Posty: 337
Rejestracja: 12 kwie 2005, 00:40

#8

#8 Post autor: simer »

garfield pisze:To i ja się wtrącę do rozmowy
Możesz spróbować z czymś takim (wymienne z napędem optycznym)

http://www.astrada.pl/opis_cena.php?produkt=1193665

takie cudo dostałem z pracy do T60 i działa jak marzenie ale oczywiście trochę kosztuje (u mnie jest kod producenta 40Y8122 a nie jak tutaj 40Y8121 - ale wygląda tak samo no i masz Parallel Port extra)

POZDRAWIAM
W niewiele wiekszych pieniadzach ja bym polecil
http://www.astrada.pl/opis_cena.php?produkt=1129924

Bardzo fajna sprawa - tez posiadam i uzywam i do tego masz nawet zlacze DVI, wiele USB, wygodne trzymanie na biurku, brak kabli do samego laptopa, same zalety :)

pozdr.
pozdrawiam
Szymon

"It's always a long day, 86,400 won't fit into a short."

BrunoJ
fresh
fresh
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2007, 20:23
Lokalizacja: Poland, Bydgoszcz

#9

#9 Post autor: BrunoJ »

simer pisze: U mnie dokladnie taka sama konfiguracja jak powyzej i dodatkowo X60. 0 problemu - przejsciowka z ebaya za kilka groszy (o tajemniczej nazwie Y-105 jesli to cos pomoze :).

Czy przypadkiem nie zmieniasz portu na ktorym oryginalnie zainstalowales przejsciowke na
inny ?

Mialem taki manewr z moja przejsciowka.

pozdr.
nie bardzo wiem jak mialbym zmieniac port. Uzywam portu na ktorym przejsciowka sie zainstalowala, z jednego tego samego USB. Komunikacja dziala, jest tylko temat tego breaka i secureCRT. Niestety wszyscy dookola maja takie same przejsciowki wiec ciezko mi jest cokolwiek sprawdzic.
Co do przykladowych linkow do akcesoriow, to ten bay z serialem mi sie podoba, chociaz wyjmowanie optycznego troche slabo... natomiast dockstation mam, ale jakies prostsze bo ciagle nie ma seriali. Tyle ze dock nie jest rozwiazaniem, bo z dockiem nie bede w teren jezdzil...
Sprobuje skolowac inna przejsciowke i sprawdzic.

pozdrawiam
Bruno

Wolf
wannabe
wannabe
Posty: 297
Rejestracja: 20 cze 2005, 09:44
Lokalizacja: Warszawa

#10

#10 Post autor: Wolf »

Ja mam problem z PUTTY i przejściówką usb-rs232 w laptopie hm 6910p pod vistą. Zapinam przejściówke, łączę się z urządzeniem i generalnie wsio działa do momentu w którym np. zrobie sh run przy dość rozbudowanym konfigu (sporo znaków i linii tekstu). Wtedy w pewnym momencie blue screen, crashdump i restart kompa.....Miał ktoś taki przypadek z Vistą?? Pod XP wsio działało...

BrunoJ
fresh
fresh
Posty: 8
Rejestracja: 13 gru 2007, 20:23
Lokalizacja: Poland, Bydgoszcz

#11

#11 Post autor: BrunoJ »

To jeszcze dodam celem zakonczenia watku, ze udalo mi sie zastosowac trick z przestawieniem parametrow terminala zeby wygenerowac break'a. Natomiast temat wieszajacego sie secureCRT pozostaje niestety.
jesli uda mi sie dorwac inna przejsciowke ktora zadziala to sie dopisze i dam znac.

pozdrawiam
Bruno

ODPOWIEDZ