A konkretnie co? Wdrożenie w SMB? Integracja z systemem ERP (na przykład z CDN XL)? Integracja z systemem BMS (sterowanie klimatyzacją, roletami okiennymi, ... w każdym pokoju biurowca na jakieś 300 pokojów).pakarod pisze:cos o Voice Over IP
Cisco forum 2013
w sumie to poza kilkoma kurtkami i plecakami to nie mam niclbromirs pisze:A konkretnie o jakich mówisz?pakarod pisze:Dodatkowo pytanie - bylaby mozliwosc abyscie sprowadzili troche z "centrali" gadgetow ciscowych i uruchomili z tego jakis 'sklepik' oraz fundowali jako nagrody?
http://store.fullpond.com/cisco/product ... goryid=875
moze byc i smb. Generalnie mialem ostatnio mozliwosc wdrozenia takiego produktu w dwoch organizacjach gdzie na start byloby okolo 250 klientow ale zawilosc w potrzebnym sprzecie, licencjach, mozliwosciach itp skutecznie odstraszaly. Chcialbym wiedziec jak dokladnie licencjonowane sa te produkty, co potrzebuje na start gdy operator oferuje np lacze E1, jakie mam mozliwosci w UCM express a jakie w pelnej wersji. Na co musze zwrocic uwage przy wdrozeniu przy uzyciu rowniez np SIPa (kwestie bezpieczenstwa i nie tylko), jakie sa mozliwosci w zakresie korzystania z tego rozwiazania ale rowniez jakie sa narzedzia dla administratora (billingi, raporty, fjuczery itp).Kyniu pisze:A konkretnie co? Wdrożenie w SMB? Integracja z systemem ERP (na przykład z CDN XL)? Integracja z systemem BMS (sterowanie klimatyzacją, roletami okiennymi, ... w każdym pokoju biurowca na jakieś 300 pokojów).pakarod pisze:cos o Voice Over IP
Pracuje i pracowalem w organizacjach gdzie zapotrzebowanie na telefonie IP bylo spore ale nikt na start nie chcial wylozyc kilku milionow zlotych. Wdrozenie rozwiazania w jednym dziale/komorce za zdecydowanie nizsze koszty pozwoliloby wskazac jak moze wygladac nowa era rozmow telefonicznych.
Oczywiscie to tylko pomysl.
Rozpoczęliśmy umieszczanie tematów poszczególnych sesji na WWW:
https://ciscoforum.pl/agenda-21
Pierwszego dnia zaczynamy zestawem całodziennych techtoriali i sesjami "błyskawicznymi" na koniec dnia, przed kolacją i pierwszą częścią atrakcji wieczornych.
Będziemy wdzięczni za uwagi i komentarze na bieżąco - nadal trochę można jeszcze zmienić
https://ciscoforum.pl/agenda-21
Pierwszego dnia zaczynamy zestawem całodziennych techtoriali i sesjami "błyskawicznymi" na koniec dnia, przed kolacją i pierwszą częścią atrakcji wieczornych.
Będziemy wdzięczni za uwagi i komentarze na bieżąco - nadal trochę można jeszcze zmienić
A jesteś partnerem czy klientem? Jeśli klientem to szukaj pomocy u partnera. Jeśli partnerem - dam Ci wskazówkę - szukaj QPT. No a jeśli nie wiesz co to QPT to jeśli dane nam będzie się spotkać na FORUM to mogę Ci pokazać o co biega i jak używać.pakarod pisze:moze byc i smb. Generalnie mialem ostatnio mozliwosc wdrozenia takiego produktu w dwoch organizacjach gdzie na start byloby okolo 250 klientow ale zawilosc w potrzebnym sprzecie, licencjach, mozliwosciach itp skutecznie odstraszaly.
No sporo tego. W sumie to powinieneś zacząć może od lektury materiałów do egzaminu CCNA Voice.pakarod pisze:Chcialbym wiedziec jak dokladnie licencjonowane sa te produkty, co potrzebuje na start gdy operator oferuje np lacze E1, jakie mam mozliwosci w UCM express a jakie w pelnej wersji. Na co musze zwrocic uwage przy wdrozeniu przy uzyciu rowniez np SIPa (kwestie bezpieczenstwa i nie tylko), jakie sa mozliwosci w zakresie korzystania z tego rozwiazania ale rowniez jakie sa narzedzia dla administratora (billingi, raporty, fjuczery itp).
Główna linia podziału CUCME a CUCM to tak na szybko:
- ilość aparatów (bo serwery mogą działać w klastrach więc "sky is the limit" - z tego co pamiętam największą instalację ma samo Cisco - ostatnie dane jakie do mnie dotarły to ponad 70 tysięcy telefonów obsługiwanych przez pięć klastrów na kilku kontynentach).
- redundancja (CUCME nie ma żadnej, CUCM może działać w klastrze a w razie awarii łącz WAN w zdalnych lokalizacjach w trybie SRST).
- rozproszenie geograficzne (między innymi CUCM może wykorzystywać routery w zdalnych lokalizacjach jako lokalne voice gateway'e).
- ...
Ale w sumie temat zrobił się bardziej do działu VOICE. W razie większej ilości chętnych możemy usiąść na FORUM gdzieś w kącie i pogadać bo aż tylu chętnych by robić dużą sesję pewnie się nie uzbiera.
* Jeśli jakiś skrót niezrozumiały - google ze wskazaniem na site cisco.com
No to chyba coś po Twojej stronie, wszystko działa.krisator pisze:Nie działa strona ciscoforum.pl więc nie można się rejestrować - jakiś problem techniczny, czy może planowany maintenance
Problem z domeną, serwery DNS nie rozwiązują nazwy...
Może nie działać 'www.ciscoforum.pl', ale zaraz to zostanie poprawione.
Łukasz,
Niestety, strona zaczęła działać ale rejestracja nie działa...
po kliknięciu "Dalej" na formularzu z danymi kompletnie nic się nie dzieje...
https://ciscoforum.pl/panel/views/company.php
K.
Niestety, strona zaczęła działać ale rejestracja nie działa...
po kliknięciu "Dalej" na formularzu z danymi kompletnie nic się nie dzieje...
https://ciscoforum.pl/panel/views/company.php
K.
Jesli moge na biezaco cos powiedziec to tak:
Cybersecurity Macieja Flaka - temat mocno intrygujacy pytanie tylko o czym mniej wieceh chce powiedziec.
Bezpieczne Data Center Gawla - podobna tematyke poruszal Gawel w zeszlym roku. Nie znam zakresu ale moze warto sprawdzic. Dodatkowo chcialbym zwrocic uwage, ze w jednym bloku sa dwie sesje security a w ostatniej (17-18) nie ma zadnej.
Andrew Kielbasinski rowniez ostatnio opowiadal jak sie bedzie rozwijac AnyConnect chyba, ze ten dodatek 'next generation' to jakas zupelna rewolucja
Pierwsza sesja wg tytulow wyglada troche na marketingowo-zapoznawcza, w trzeciej zas wiekszosc to konkretne rzeczy. Moze warto troche wymieszac? Przeniesc np sipa w miejsce ISE ?
Cybersecurity Macieja Flaka - temat mocno intrygujacy pytanie tylko o czym mniej wieceh chce powiedziec.
Bezpieczne Data Center Gawla - podobna tematyke poruszal Gawel w zeszlym roku. Nie znam zakresu ale moze warto sprawdzic. Dodatkowo chcialbym zwrocic uwage, ze w jednym bloku sa dwie sesje security a w ostatniej (17-18) nie ma zadnej.
Andrew Kielbasinski rowniez ostatnio opowiadal jak sie bedzie rozwijac AnyConnect chyba, ze ten dodatek 'next generation' to jakas zupelna rewolucja
Pierwsza sesja wg tytulow wyglada troche na marketingowo-zapoznawcza, w trzeciej zas wiekszosc to konkretne rzeczy. Moze warto troche wymieszac? Przeniesc np sipa w miejsce ISE ?
Kyniu z calym szacunkiem bo bardzo Cie lubie ale wiem gdzie moge sie zglosic o pomoc i rowniez jakie sa zasadnicze roznice miedzy CUCME a CUCM. Nie zmienia to faktu, ze przy planowaniu i wdrozeniu to diabel tkwi w szczegolach i to wiekszych niz redundancja.Kyniu pisze:A jesteś partnerem czy klientem? Jeśli klientem to szukaj pomocy u partnera. Jeśli partnerem - dam Ci wskazówkę - szukaj QPT. No a jeśli nie wiesz co to QPT to jeśli dane nam będzie się spotkać na FORUM to mogę Ci pokazać o co biega i jak używać.pakarod pisze:moze byc i smb. Generalnie mialem ostatnio mozliwosc wdrozenia takiego produktu w dwoch organizacjach gdzie na start byloby okolo 250 klientow ale zawilosc w potrzebnym sprzecie, licencjach, mozliwosciach itp skutecznie odstraszaly.
pakarod pisze:Chcialbym wiedziec jak dokladnie licencjonowane sa te produkty, co potrzebuje na start gdy operator oferuje np lacze E1, jakie mam mozliwosci w UCM express a jakie w pelnej wersji. Na co musze zwrocic uwage przy wdrozeniu przy uzyciu rowniez np SIPa (kwestie bezpieczenstwa i nie tylko), jakie sa mozliwosci w zakresie korzystania z tego rozwiazania ale rowniez jakie sa narzedzia dla administratora (billingi, raporty, fjuczery itp).
No sporo tego. W sumie to powinieneś zacząć może od lektury materiałów do egzaminu CCNA Voice.
Główna linia podziału CUCME a CUCM to tak na szybko:
- ilość aparatów (bo serwery mogą działać w klastrach więc "sky is the limit" - z tego co pamiętam największą instalację ma samo Cisco - ostatnie dane jakie do mnie dotarły to ponad 70 tysięcy telefonów obsługiwanych przez pięć klastrów na kilku kontynentach).
- redundancja (CUCME nie ma żadnej, CUCM może działać w klastrze a w razie awarii łącz WAN w zdalnych lokalizacjach w trybie SRST).
- rozproszenie geograficzne (między innymi CUCM może wykorzystywać routery w zdalnych lokalizacjach jako lokalne voice gateway'e).
- ...
Ale w sumie temat zrobił się bardziej do działu VOICE. W razie większej ilości chętnych możemy usiąść na FORUM gdzieś w kącie i pogadać bo aż tylu chętnych by robić dużą sesję pewnie się nie uzbiera.
* Jeśli jakiś skrót niezrozumiały - google ze wskazaniem na site cisco.com
Pozwole sobie rowniez zwrocic uwage, ze przez kilka lat ogladania roznych sesji na CF to te tematy gdzie jest konkretny problem i case study ciesza sie sporym zainteresowaniem. Zreszta jak wiekszosc sesji bo przy grupie kilkuset jesli nie kilku tysiecy ludzi nie trudno znalezc sympatykow konkretnego rozwiazania czy problemu. Anyway wydaje mi się, że sesja z 11 i 15 o sipie w czesci wyczerpia moje pytania
Jesli nie to mam nadzieje, ze sie uda nam spotkac gdzies w kacie
Hm, właśnie sprawdziłem to u siebie - działa. Jesteś pewien, że wypełniłeś wszystkie wymagane pola? Formularz powinien podpowiedzieć.krisator pisze:Łukasz,
Niestety, strona zaczęła działać ale rejestracja nie działa...
po kliknięciu "Dalej" na formularzu z danymi kompletnie nic się nie dzieje...
https://ciscoforum.pl/panel/views/company.php
K.
Komuś udało się dzisiaj zarejestrować?
Wypełniam poprawnie cały formularz, klikam przycisk Dalej i nic się nie dzieje... (to znaczy dzieje się - widać w developer tools że wywoływany jest skrypt https://ciscoforum.pl/panel/include/db_saver.php metodą POST który co prawda zwraca kod 200 - OK, ale na ekranie nic się nie zmienia).
uprzedzając pytania - testowałem na różnych przeglądarkach
Ja rozumiem że nowy formularz jest ładniejszy od tych z zeszłego roku i wykorzystuje nowe technologie, ale co z tego skoro NIE DZIAŁA i wywołuje jedynie frustracje u klientów.
Komentarz sam się ciśnie na usta ale w ramach autocenzury napiszę tylko tyle:
prosiłbym przekazać osobom odpowiedzialnym aby jak najszybciej to poprawiły, bo za chwilę zaczynają się przedświąteczne urlopy więc zależy mi żeby załatwić tą rejestrację jeszcze dzisiaj.
Z góry dziękuję.
Wypełniam poprawnie cały formularz, klikam przycisk Dalej i nic się nie dzieje... (to znaczy dzieje się - widać w developer tools że wywoływany jest skrypt https://ciscoforum.pl/panel/include/db_saver.php metodą POST który co prawda zwraca kod 200 - OK, ale na ekranie nic się nie zmienia).
uprzedzając pytania - testowałem na różnych przeglądarkach
Ja rozumiem że nowy formularz jest ładniejszy od tych z zeszłego roku i wykorzystuje nowe technologie, ale co z tego skoro NIE DZIAŁA i wywołuje jedynie frustracje u klientów.
Komentarz sam się ciśnie na usta ale w ramach autocenzury napiszę tylko tyle:
prosiłbym przekazać osobom odpowiedzialnym aby jak najszybciej to poprawiły, bo za chwilę zaczynają się przedświąteczne urlopy więc zależy mi żeby załatwić tą rejestrację jeszcze dzisiaj.
Z góry dziękuję.
wygląda na jakiś błąd w skrypcie support_lib_company.js w linii 414: Uncaught TypeError: Cannot read property 'top' of undefined
fragment kodu o którym mowa wygląda tak:
fragment kodu o którym mowa wygląda tak:
Kod: Zaznacz cały
$('html, body').animate({
scrollTop : $(".error, .error_list").first().offset().top - 50
}, 'slow');
ciąg dalszy testów wykazał że formularza wogóle nie można wypełnić na urządzeniach mobilnych Apple (iPhone / iPad) - wszystkie radio-buttony są "nieklikalne".
sugeruję przywrócić po prostu zeszłoroczny formularz, bo w nowym ktoś mocno przekombinował ze skryptami które nie działają poprawnie na większości urządzeń / przeglądarek.
sugeruję przywrócić po prostu zeszłoroczny formularz, bo w nowym ktoś mocno przekombinował ze skryptami które nie działają poprawnie na większości urządzeń / przeglądarek.
to nie bug, to feature!krisiasty pisze:ciąg dalszy testów wykazał że formularza wogóle nie można wypełnić na urządzeniach mobilnych Apple (iPhone / iPad) - wszystkie radio-buttony są "nieklikalne".
Pozdrawiam z Wrocławia (no dobra, teraz z Wawy) - Mariusz @@@ Linkedin - zapraszam: http://pl.linkedin.com/in/trojanowski