Zrywanie klientow i Limited Access
Zrywanie klientow i Limited Access
Witam,
Mam problem z klientami WLAN, ktorzy co jakis czas maja rozlaczenie sieci z informacja "Limited access" i brakiem adresu IP. Ikona powiadomien pokazuje, ze jakosc sygnalu jest doskonala i informuje o aktualnie zasocjowanym AP. Wylaczenie i wlaczenie polaczenia powoduje ponowne polaczenie i dostep do sieci. Klient na nowo pobiera adres z DHCP (pula ma dostepne adresy IP).
Informacje dodatkowe:
2 x WLC 5508 software 7.0.220.0
LWAPPs: 1242
zabezpieczenia: WPA2 PSK AES
Kwestie jakosci sygnalu juz przerobilem i w calym obszarze zasieg jest doskonaly. Zaklocen wydaje sie nie byc.
Walcze z tym tematem juz jakis czas i nie mam specjalnie pomyslu jak to rozwiazac. Moze ktos z Was sie z czyms takim spotkal?
Mam problem z klientami WLAN, ktorzy co jakis czas maja rozlaczenie sieci z informacja "Limited access" i brakiem adresu IP. Ikona powiadomien pokazuje, ze jakosc sygnalu jest doskonala i informuje o aktualnie zasocjowanym AP. Wylaczenie i wlaczenie polaczenia powoduje ponowne polaczenie i dostep do sieci. Klient na nowo pobiera adres z DHCP (pula ma dostepne adresy IP).
Informacje dodatkowe:
2 x WLC 5508 software 7.0.220.0
LWAPPs: 1242
zabezpieczenia: WPA2 PSK AES
Kwestie jakosci sygnalu juz przerobilem i w calym obszarze zasieg jest doskonaly. Zaklocen wydaje sie nie byc.
Walcze z tym tematem juz jakis czas i nie mam specjalnie pomyslu jak to rozwiazac. Moze ktos z Was sie z czyms takim spotkal?
Zbyt wiele mozliwosci, aby wskazac jednoznacznie co jest przyczyna.
Czy dzieje sie to:
- na dowolnym kliencie, czy tez jakiej wybranej grupie, podczas, gdy inni nie maja problemow
- w okreslonych przedzialach czasowych, np. po 30 minutach od podlaczenia
- podczas fazy roaming (przechodzenia miedzy AP), czy tez (albo rowniez) podczas pozostawania w miejscu i podlaczenia do pojedynczego AP
- czy testowales na oddzielnym SSID bez mechanizmow bezpieczenstwa WPA
Tyle na poczatek
Czy dzieje sie to:
- na dowolnym kliencie, czy tez jakiej wybranej grupie, podczas, gdy inni nie maja problemow
- w okreslonych przedzialach czasowych, np. po 30 minutach od podlaczenia
- podczas fazy roaming (przechodzenia miedzy AP), czy tez (albo rowniez) podczas pozostawania w miejscu i podlaczenia do pojedynczego AP
- czy testowales na oddzielnym SSID bez mechanizmow bezpieczenstwa WPA
Tyle na poczatek
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
A. Einstein
A. Einstein
Czesc!
Dzieki za odpowiedzi.
Wystepowanie problemow z siecia jest zupelnie przypadkowe, bez zadnej powtarzalnej logiki. Klienci miewaja np. 3 dni pracy be zproblemu, az tu nagle w ciagu jednego dnia maja 20 zerwan.
Z tego, co na razie testowalem, to zmiana natywnego klienta Windows na aplikacje Atheros, ktora zarzadaza siecia WLAN klienta - nie pomoglo, bo tez sie problem pojawia.
Testuje tez siec zupelnie otwarta, bez zadnych zabezpieczen - tam problem rowniez wystepuje.
Srodowisko pracy to spory magazyn logistyczny, klienci to terminale bezprzewodowe Akerstroom na wozkach widlowych oparte na WinXP SP3.
Wykonywane byly pomiary site survey, ktore nie wskazaly na zadne wieksze problemy z zasiegiem. Mimo wszystko przeprowadzilismy jeszce reorganizacje APekow, aby idealnie swiecily w alejki. ale prolbme pojawia sie nawet, gdy klient jest tuz pod AP. Anteny to 2506 dla 2.4 GHz.
Efekt, jak zwykle ten sam - zrywa sesje (tu akurat RDP) i pokazuje w tray'u informacje, ze "ograniczenie polaczenia". Klient ma adres z klasy 169.254.X.X. Manualne polaczenie (w tym samym miejscu) ponownie, pobiera na nowo adres IP i praca wraca do normalnosci.
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi!
Dzieki za odpowiedzi.
Wystepowanie problemow z siecia jest zupelnie przypadkowe, bez zadnej powtarzalnej logiki. Klienci miewaja np. 3 dni pracy be zproblemu, az tu nagle w ciagu jednego dnia maja 20 zerwan.
Z tego, co na razie testowalem, to zmiana natywnego klienta Windows na aplikacje Atheros, ktora zarzadaza siecia WLAN klienta - nie pomoglo, bo tez sie problem pojawia.
Testuje tez siec zupelnie otwarta, bez zadnych zabezpieczen - tam problem rowniez wystepuje.
Srodowisko pracy to spory magazyn logistyczny, klienci to terminale bezprzewodowe Akerstroom na wozkach widlowych oparte na WinXP SP3.
Wykonywane byly pomiary site survey, ktore nie wskazaly na zadne wieksze problemy z zasiegiem. Mimo wszystko przeprowadzilismy jeszce reorganizacje APekow, aby idealnie swiecily w alejki. ale prolbme pojawia sie nawet, gdy klient jest tuz pod AP. Anteny to 2506 dla 2.4 GHz.
Efekt, jak zwykle ten sam - zrywa sesje (tu akurat RDP) i pokazuje w tray'u informacje, ze "ograniczenie polaczenia". Klient ma adres z klasy 169.254.X.X. Manualne polaczenie (w tym samym miejscu) ponownie, pobiera na nowo adres IP i praca wraca do normalnosci.
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi!
Ja bylbym bardziej sklonny ze problemem tutaj nie sa AP tylko bezprzewodowe karty sieciowe u klientow.
Jezeli sprawdzales juz ustawienia dwa razy i jesli zmieniales kanaly itp i nie pomoglo to raczej problem jest na klientach.
Ja sam spotkalem sie z taki problemami na windowsie i zwykle jedna z 3 ponizszych opcji rozwiazywala problem:
1. Pierwsza opcja jest nabardziej oczywista czyli update sterownikow do bezprzewodowej karty sieciowej. Czesto wystarcza, ale ty piszesz ze juz sprawdzales, wiec tutaj lipa. Przedewszystkim ja bym odinstalowal caly dodatkowy soft aby miec pewnosc, ze nie jest to wina aplikacji zewnetrznej(tak dla swietego spokoju).
2. Rowniez czesto jest to spowodowoane opcjami zarzadzania energii. Jezeli wejdziesz w Device Manager ( manager urzadzen chyba po pl) i wybierzesz swoja karte sieciowa i prawy wlasciwosci to otworzy sie okno i tam bedzie zakladka "power managment". Powinienes tam odznaczyc pole
"allow the computer to turn off this device to save power". Moze zadziala.
3. Trzeci sposob i zarazem najrzadszy to problem ze standardowa karta sieciowa, ktorej praca wplywa na karte bezprzewodowa. Wtedy trzeba cos z tym zrobic i mozna updatowac sterowniki/usunac karte/ wylaczyc ja.
Mam nadzieje ze cos Ci to pomoze
Jezeli sprawdzales juz ustawienia dwa razy i jesli zmieniales kanaly itp i nie pomoglo to raczej problem jest na klientach.
Ja sam spotkalem sie z taki problemami na windowsie i zwykle jedna z 3 ponizszych opcji rozwiazywala problem:
1. Pierwsza opcja jest nabardziej oczywista czyli update sterownikow do bezprzewodowej karty sieciowej. Czesto wystarcza, ale ty piszesz ze juz sprawdzales, wiec tutaj lipa. Przedewszystkim ja bym odinstalowal caly dodatkowy soft aby miec pewnosc, ze nie jest to wina aplikacji zewnetrznej(tak dla swietego spokoju).
2. Rowniez czesto jest to spowodowoane opcjami zarzadzania energii. Jezeli wejdziesz w Device Manager ( manager urzadzen chyba po pl) i wybierzesz swoja karte sieciowa i prawy wlasciwosci to otworzy sie okno i tam bedzie zakladka "power managment". Powinienes tam odznaczyc pole
"allow the computer to turn off this device to save power". Moze zadziala.
3. Trzeci sposob i zarazem najrzadszy to problem ze standardowa karta sieciowa, ktorej praca wplywa na karte bezprzewodowa. Wtedy trzeba cos z tym zrobic i mozna updatowac sterowniki/usunac karte/ wylaczyc ja.
Mam nadzieje ze cos Ci to pomoze
Masz jakieś logi? Może tam będzie informacja czemu klienci są rozłączani. 80 klientów to według mnie sporo przez co często może dochodzić do kolizji. Jeśli stacji nie uda się wysłać w danych czasie pakiet to może Ci wywalać błąd i rozłączać klienta. Dodatkowo, to że masz sygnał na dobrym poziomie nie oznacza że nie ma co jakiś czas zakłóceń sygnału czy też wspomnianych kolizji.
CCNP
Hej,
klienci to dobry kierunek wg mnie zeby rozwiazac problem - sprawdzilbym na klientach ustawienia roamingu, bo jesli to wozki widlowe i inne cuda mobilnie poruszajace sie po magazynie, to z pewnoscia migruja miedzy APkami. Pamietac nalezy przy tym, ze decyzje o roamingu bazujac na poziomie sily sygnalu podejmuje klient (SW). Widzialem duze instalacje gdzie nieaktualne sterowniki powodowaly potezne problemy z roamingiem (objawy pdoobne do opisanych przez ciebie), gdy klient migrowal ze srodowiska standalone AP do LWAPP/CAPWAP AP.
Pozdruffka!
klienci to dobry kierunek wg mnie zeby rozwiazac problem - sprawdzilbym na klientach ustawienia roamingu, bo jesli to wozki widlowe i inne cuda mobilnie poruszajace sie po magazynie, to z pewnoscia migruja miedzy APkami. Pamietac nalezy przy tym, ze decyzje o roamingu bazujac na poziomie sily sygnalu podejmuje klient (SW). Widzialem duze instalacje gdzie nieaktualne sterowniki powodowaly potezne problemy z roamingiem (objawy pdoobne do opisanych przez ciebie), gdy klient migrowal ze srodowiska standalone AP do LWAPP/CAPWAP AP.
Pozdruffka!
Hej,
Sterowniki mam najswiezsze, zarzadzanie energia wylaczylem na poziomie karty, a takze w Atherosie - nic z tego nie pomoglo.
Zastanawiam sie, jaka ustawic polityke romaningu w Atherosie: mam poki co "default", ale moge tez wybrac high lub low. Nie wiem, co z tego byloby bardziej pozadane.
/pozdrawiam!
Sterowniki mam najswiezsze, zarzadzanie energia wylaczylem na poziomie karty, a takze w Atherosie - nic z tego nie pomoglo.
Zastanawiam sie, jaka ustawic polityke romaningu w Atherosie: mam poki co "default", ale moge tez wybrac high lub low. Nie wiem, co z tego byloby bardziej pozadane.
/pozdrawiam!