MERAKI - osiwieje przez nie.

Wszystko co się wiąże z technologiami bezprzewodowymi
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
krisiasty
wannabe
wannabe
Posty: 483
Rejestracja: 07 lut 2006, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

#16

#16 Post autor: krisiasty »

Kyniu pisze:To w ich gestii jest wysunięcie takiego rozwiązania - ja testuje produkt i towarzyszącą mu usługę - by wiedzieć czy ewentualnie proponować to klientom. Na razie zarówno produkt jak i usługa mają krechę.
no cóż... support się nie popisał, ale mimo wszystko zażądałbym po prostu wymiany sprzętu skoro sami nic lepszego nie są w stanie wymyślić.

generalnie z własnego doświadczenia mogę stwierdzić że podobne problemy zdarzają się z supportem każdego producenta, z cisco włącznie - czasami trafisz na mało ogarniętego inżyniera, albo może mają taką politykę i dopóki nie zażąda się wymiany sprzętu to będą przeciągać sprawę i kombinować na milion sposobów marnując nie tylko swój czas, ale przede wszystkim czas klienta.

Kyniu pisze:
krisiasty pisze:a co do maka - może to jakiś problem z kompatybilnością firmware karty wifi - jaki chip w tym maku siedzi?
Tylko jak wspomniałem po raz pierwszy spotykam się z takim problemem i z AP'ekiem Cisco działa bez problemu. Co do karty to system raportuje jako "Wersja oprogramowania sprzętowego: Broadcom BCM43xx 1.0 (5.106.98.100.22)"
no, akurat problemy z tym chipsetem w macach mini jest powszechny - pogooglaj sobie po forach apple, jest tego multum. pewnie ciscowy apek używa innego chipsetu niż meraki i problem nie występuje, ale winiłbym tu raczej maca i jego firmware na karcie wifi niż meraki. jaką wersję os-a masz na tym macu? da się jakoś zrobić upgrade drivera do wifi?

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#17

#17 Post autor: Kyniu »

krisiasty pisze:no cóż... support się nie popisał, ale mimo wszystko zażądałbym po prostu wymiany sprzętu skoro sami nic lepszego nie są w stanie wymyślić.
Może czytają ccie.pl ;) Bo dzisiaj nastąpił przełom "The AP (...) is not working correctly and not downloading the correct config. If you could please provide me with the following information I'll get the RMA started for you".
krisiasty pisze:no, akurat problemy z tym chipsetem w macach mini jest powszechny - pogooglaj sobie po forach apple, jest tego multum. pewnie ciscowy apek używa innego chipsetu niż meraki i problem nie występuje, ale winiłbym tu raczej maca i jego firmware na karcie wifi niż meraki. jaką wersję os-a masz na tym macu? da się jakoś zrobić upgrade drivera do wifi?
OS najnowszy - 10.9.2 Owszem słyszałem o problemach ale tak koło 2011 roku. Chyba, że MERAKI jest takie wrażliwe na zakłócenia z BT bo to też było wskazywane jako jeden z problemów a pasmo to samo. No nic, weźmiemy jakąś kartę na USB do Maca i zobaczymy czy zadziała - tylko trzeba polować na taką co zadziała z jabłkiem :/

Awatar użytkownika
krisiasty
wannabe
wannabe
Posty: 483
Rejestracja: 07 lut 2006, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

#18

#18 Post autor: krisiasty »

Kyniu pisze:Może czytają ccie.pl ;) Bo dzisiaj nastąpił przełom "The AP (...) is not working correctly and not downloading the correct config. If you could please provide me with the following information I'll get the RMA started for you".
wyczuwam tu raczej oznaki interwencji ze strony jednego z naszych kolegów z cisco...

Kyniu pisze:OS najnowszy - 10.9.2 Owszem słyszałem o problemach ale tak koło 2011 roku.
afaik wciąż wielu posiadaczy mini narzeka na niestabilne wifi.
Kyniu pisze:Chyba, że MERAKI jest takie wrażliwe na zakłócenia z BT bo to też było wskazywane jako jeden z problemów a pasmo to samo.
na wszystkich kanałach zachowuje się tak samo? nie sądzę żeby to był bluetooth...

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#19

#19 Post autor: Kyniu »

krisiasty pisze:wyczuwam tu raczej oznaki interwencji ze strony jednego z naszych kolegów z cisco...
Hmm, nie znają mojego numeru klienta w Meraki, nie znają numeru case, .... chyba nikt nie interweniował. Chyba, że pani Ania od Meraki na Polskę ale pewnie tu nie zagląda.

A tak na marginesie - support ma specyficzny sposób działania - wracają do case'a klienta raz dziennie - dlatego tak to powoli idzie. Nie zdarzyło mi się dostać dwóch wiadomości na dobę - zawsze jedna. I nawet jak odpiszę 5 minut później - musi minąć doba by nastąpiła reakcja.
krisiasty pisze:na wszystkich kanałach zachowuje się tak samo? nie sądzę żeby to był bluetooth...
Dziwne jest to o tyle, że HP z Mintem też nie pała do tego Meraki jakimś pozytywnym uczuciem. Ale to raczej nie sama karta bo Windows 7 na takim samym notebooku HP działa OK.

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#20

#20 Post autor: Kyniu »

Przyszło nowe .... CISCO. Już nie ma logo Meraki z uśmiechniętą mordką.

Awatar użytkownika
krisiasty
wannabe
wannabe
Posty: 483
Rejestracja: 07 lut 2006, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

#21

#21 Post autor: krisiasty »

Kyniu pisze:Przyszło nowe .... CISCO. Już nie ma logo Meraki z uśmiechniętą mordką.
To teraz z problemami miżesz uderzać do Ciscowy TAC-a? :lol:

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#22

#22 Post autor: Kyniu »

krisiasty pisze:To teraz z problemami miżesz uderzać do Ciscowy TAC-a? :lol:
To jest bardzo dobre pytanie ale obawiam się że nie ;(

Awatar użytkownika
alex_master
CCIE
CCIE
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2005, 11:52
Lokalizacja: Warsaw
Kontakt:

#23

#23 Post autor: alex_master »

Kyniu, chciałbym spytać, (ponieważ nie wiem z jakiego żródła nabyłeś Meraki - czy jako AP do testów czy zakup u Partnera), czy nie próbowałeś zwrócić się z prośbą o pomoc do Partnera ( u którego sprzęt nabyłeś)?
Support Meraki ma określone czasy reakcji i rodzaje zgłoszeń. Jeżeli potrzebujesz wsparcia innego typu, zapewne należy się zwrócić do Partnera o taką opcję.

Z tego co przeczytałem to korzystałeś z Supportu telefonicznego, i osoba na telefonie nie była w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie i problem "ah hoc". Pytanie czy była to osoba stricte techniczna czy może jednak osoba która ma przyjąć zgłoszenie, ewentualnie odpowiedzieć na proste problemy typu first line.

Problem najlepiej jest opisać - im dokładniej tym lepiej oraz podesłać z załączonymi logami, pingami czy testami tak aby osoba analizująca była w stanie dobrze rozpoznać całą sytuację. Jeżeli potrzebujesz wsparcia natychmiast - masz Partnerów Cisco.

A o re-placement AP zawsze możesz poprosić, i nawet wtedy jeżeli nie masz czasu
na długie analizowanie problemu, a AP poporstu nie może się skomunikować z chmurą
od dłuższego czasu, a ani CLI ani konsoli nie mamy, więc to jest jasne że nie będziemy
robić zaawanasowanego Trouble shooting, bo nie oto chodzi w Meraki.
Chodzi oto aby nasza sieć działała, aby konfiguracja była prosta i przyjemna.
CCIE R&S, CCNP/CCDP

Awatar użytkownika
alex_master
CCIE
CCIE
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2005, 11:52
Lokalizacja: Warsaw
Kontakt:

#24

#24 Post autor: alex_master »

Chciałem jeszcze dodać, że generalnie rozwiązanie się sprawdza,
jest w wielu miejscach na Świecie, i działa, wiec coś to musi oznaczać.
https://meraki.cisco.com/customers
Oczywiście, pod takie rozwiązania jest określony rynek zainteresowanych.
CCIE R&S, CCNP/CCDP

Kyniu
wannabe
wannabe
Posty: 3595
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:23
Kontakt:

#25

#25 Post autor: Kyniu »

Mam wrażenie a nawet pewność, że nie przeczytałeś całości wątku i nie doczytałeś jak sprawa się zamknęła.

Awatar użytkownika
alex_master
CCIE
CCIE
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2005, 11:52
Lokalizacja: Warsaw
Kontakt:

#26

#26 Post autor: alex_master »

Przeczytałem. Napisałem a propo jeżeli byłbyś zainteresowany innym typem wsparcia.
Pozatym - być może kogoś innego zainteresował temat i moja odpowiedź też będzie pomocna.
CCIE R&S, CCNP/CCDP

ODPOWIEDZ