Autor
debianek
wannabe
wannabe

Redundancja dla WISM2, licencje na AP podczas awarii

#1 Post autor: debianek »

Witam,

aktuanie posiadam 2x WISM1 i 1x WISM2.
WiSM1 niestety muszą być jeszcze używane z uwagi na brak wsparcia dla starszych modeli AP na WISM2.

Pierwsza kwestia:

Potrzebuje teraz dokupić kontroler, który będzie stanowił redundancję/uzupełnienie (wspolna mobility grupa) dla posiadanego WISM2.
Niemniej jednak, nie chce już się pakowć w moduły serwisowe do 6500 tylko iść w urządzenia niezależne.

Co będzie odpowiednikiem WISM2 ale jako model standalone i będzie mógło stanowić backup/redundancję dla WIMS2 (praca w wspolnej mobility grupie).

Druga kwestia:

Na WISM2 mam teraz licencję na 300 AP, nowy ma też mieć taką samą licencję.
Jak to jest z licencjami, gdy kontrolery pracują jako para, redundancja czy jak to się tam nazywa.

Czy jeżeli odpadnie mi jeden kontroler (ze wspolnej mobility grupy) z licencją na 300 AP to czy ten drugi, na któym też mam licencję na 300 AP będzie w stanie "przejęć" (przynajmniej na jakiś czas) licencje od uszkodzonego kontrolera i obsłużyć z marszu 2x 300 AP?
Three steps to disaster recovery planning:
1. Disaster,
2. Recovery,
3. Plan
:)

kanar

#2 Post autor: kanar »

Co będzie odpowiednikiem WISM2 ale jako model standalone i będzie mógło stanowić backup/redundancję dla WIMS2 (praca w wspolnej mobility grupie).
Odpowiednikiem WISM2 jest kontroler WLC 5508.
Czy jeżeli odpadnie mi jeden kontroler (ze wspolnej mobility grupy) z licencją na 300 AP to czy ten drugi, na któym też mam licencję na 300 AP będzie w stanie "przejęć" (przynajmniej na jakiś czas) licencje od uszkodzonego kontrolera i obsłużyć z marszu 2x 300 AP?
Nie ma czegoś takiego jak "przejmowanie" licencji. Jeżeli masz 200 APs w sieci i dwa kontrolery w jednej Damain Group to jeżeli chcesz aby w całości APs były asocjowane do drugiego kontrolera musisz zapewnić licencje na 200 AP. W praktyce wygląda to tak że masz dwa kontrolery - na każdym licencja po 200 AP. Możesz mieć mniej ale wtedy musisz priorytetyzowac AP i określić które AP mają w pierwszej kolejności łączyć się w razie awarii kontrolera.

Jest tez HA SSO ale w przypadku Twojego designu nie jest to możliwe.

debianek
wannabe
wannabe

#3 Post autor: debianek »

kanar pisze:Nie ma czegoś takiego jak "przejmowanie" licencji. Jeżeli masz 200 APs w sieci i dwa kontrolery w jednej Damain Group to jeżeli chcesz aby w całości APs były asocjowane do drugiego kontrolera musisz zapewnić licencje na 200 AP. W praktyce wygląda to tak że masz dwa kontrolery - na każdym licencja po 200 AP. Możesz mieć mniej ale wtedy musisz priorytetyzowac AP i określić które AP mają w pierwszej kolejności łączyć się w razie awarii kontrolera.

Jest tez HA SSO ale w przypadku Twojego designu nie jest to możliwe.
Hmmm, znalazłem takie coś w Cisco 5500 Series Wireless Controllers High Availability (SSO) Deployment Guide gdzie jest napisane:
Licensing for HA Pair

A HA Pair can be established between two WLCs running in these combinations:

One WLC has a valid AP Count license and the other WLC has a HA SKU UDI
Both the WLCs have a valid AP Count license
One WLC has an Evaluation license and the other WLC has a HA SKU UDI or Permanent license

One WLC has a valid AP Count license and the other WLC has a HA SKU UDI

HA SKU is a new SKU with a Zero AP Count License.
The device with HA SKU becomes Standby the first time it pairs up.
AP-count license info will be pushed from Active to Standby.
On event of Active failure, HA SKU will let APs join with AP-count obtained and will start 90-day countdown. The granularity of this is in days.
After 90-days, it starts nagging messages. It will not disconnect connected APs.
With new WLC coming up, HA SKU at the time of paring will get the AP Count:

– If the new WLC has a higher AP count than the previous, the 90-day counter is reset.

– If the new WLC has a lower AP count than the previous, the 90-day counter is not reset.

– In order to lower AP count after switchover, the WLC offset timer will continue and nagging messages will be displayed after time expiry.

Elapsed time and AP-count will be remembered on reboot.
The factory default HA-SKU controller should not allow any APs to join.

Both the WLCs have a valid AP Count license

The CLI should be used to configure one WLC as the Standby WLC (as mentioned in the configuration section) provided it satisfies the requirement of minimum permanent license count. This condition is only valid for the 5500 WLC, where a minimum of 50 AP Permanent licenses are needed to be converted to Standby. There is no restriction for other WLCs such as the WiSM2, 7500, and 8500.
AP-count license information will be pushed from Active to Standby.
In the event of a switchover, the new Active WLC will operate with the license count of the previous Active WLC and will start the 90-day countdown.
The WLC configured as Secondary will not use its own installed license, and only the inherited license from the active will be utilized.
After 90-days, it starts nagging messages. It will not disconnect connected APs.
With the new WLC coming up, HA SKU at the time of paring will get the AP Count:

– If the new WLC has a higher AP count than the previous, the 90-day counter is reset.

– If the new WLC has a lower AP count than the previous, the 90-day counter is not reset.

– After switchover to a lower AP count, the WLC offset timer will continue and nagging messages will be displayed after time expiry.

One WLC has an Evaluation license and the other WLC has a HA SKU UDI or Permanent license

The device with HA SKU becomes the Standby WLC the first time it pairs up with an existing Active WLC running Evaluation License. Or, any WLC running a permanent license count can be configured as the Secondary unit using the CLI configuration provided if it satisfies the requirement of minimum permanent license count. This condition is only valid for the 5500 WLC, where a minimum of 50 AP Permanent licenses are needed to be converted to Standby. There is no restriction for other WLCs such as the WiSM2, 7500, and 8500.
AP-count license information will be pushed from Active to Standby.
In the event of a switchover, the new Active WLC will operate with the license count of the previous Active WLC and start the 90-day countdown.
With new the WLC coming up, HA SKU at the time of paring will get the AP Count:

– After switchover to a lower AP count, the WLC offset timer will continue and nagging messages will be displayed after time expiry.
niemniej jednak dalej nie daje mi to jasnej odpowiedzi, czy mając np. 2x WISM2 i na każdym licencję na 300 AP, to czy jest możliwa taka konfiguracja, w której w przypadku awarii jednego kontrolera, drugi będzie w stanie obsłużyć jednocześnie 600 AP.
Three steps to disaster recovery planning:
1. Disaster,
2. Recovery,
3. Plan
:)

kanar

#4 Post autor: kanar »

niemniej jednak dalej nie daje mi to jasnej odpowiedzi, czy mając np. 2x WISM2 i na każdym licencję na 300 AP, to czy jest możliwa taka konfiguracja, w której w przypadku awarii jednego kontrolera, drugi będzie w stanie obsłużyć jednocześnie 600 AP.
NIE :D

Jeżeli WISM2 skonfigurujesz w HA SSO to łączną ilość AP będziesz miał taką jaką masz na aktywnym WISMie. Jeżeli chcesz zrobić HA SSO na WISM2 musisz pamiętać że:
- moduły powinnym być w jednym chassie
- jeżeli są w dwóch chassie 6500 musisz mieć VSS pomiędzy nimi

Dodam że soft 7.3 i 7.4 wspiera tylko AP SSO - (aktywny kontroler dzieli tabicę AP z zapasowym. Gdy pada aktywny AP przełączają sie na zapasowy kontroler bez przechodzenia przez procedurę Discovery - szukania zapasowego kontrolera.
Soft 7.5 i wyżej wspierają Client SSO czyli również klienci w pełni zautentykowani są synchronizowani z zapasowym kontrolerem.

ODPOWIEDZ