CCNA - Poznań / Politechnika Poznańska
CCNA - Poznań / Politechnika Poznańska
Witam
Mam pytanie dotyczące akademii Cisco na Politechnice Poznańskiej, na Wydziale EiT.
Kilka nowych grup jest w trakcie formowania dlatego postanowiłem stworzyć ten temat (btw. przeczytałem trzy czy cztery tematy na forum, jednak żaden nie odpowiada na moje pytania).
Otóż, przeczytałem ze zrozumieniem książkę W. Odoma ICND1, robię virtual cert-exam'y i planuję zapisać się na ICND1 (najlepiej w tym miesiącu, czekam na wypłatę ).
Wiedzę teoretyczną posiadam z technikum jak i rozwijam ją z własnej inicjatywy, dlatego zastanawiam się nad zapisaniem do grupy zaawansowanej CCNA (same laborki) na PP.
W swojej pracy mam kontakt z modemami kablowymi Cisco (seria EPC39xx), więc jest to dość biedna praktyka jeżeli chodzi o obycie z konfiguracja i sprzętem, dlatego zależy mi na czymś naprawdę konkretnym i ambitnym.
Pytania do CNA na PP:
1. Czy laborki opierają się na sprzęcie Cisco czy na symulatorach (CPT czy GNS)?
2. Widziałem, że jest to podział na cztery semestry. Dlatego zastanawiam się czy jest to realizowane za jednym zamachem?
3. Czy ktoś z forumowiczów w ostatnich latach brał udział w podobnych szkoleniach (najlepiej na PP) i jak wrażenie sprawiają wykładowcy/materiał, jak i sposób jego realizacji.
Pozdrawiam
Jakub "Keadwen"
Mam pytanie dotyczące akademii Cisco na Politechnice Poznańskiej, na Wydziale EiT.
Kilka nowych grup jest w trakcie formowania dlatego postanowiłem stworzyć ten temat (btw. przeczytałem trzy czy cztery tematy na forum, jednak żaden nie odpowiada na moje pytania).
Otóż, przeczytałem ze zrozumieniem książkę W. Odoma ICND1, robię virtual cert-exam'y i planuję zapisać się na ICND1 (najlepiej w tym miesiącu, czekam na wypłatę ).
Wiedzę teoretyczną posiadam z technikum jak i rozwijam ją z własnej inicjatywy, dlatego zastanawiam się nad zapisaniem do grupy zaawansowanej CCNA (same laborki) na PP.
W swojej pracy mam kontakt z modemami kablowymi Cisco (seria EPC39xx), więc jest to dość biedna praktyka jeżeli chodzi o obycie z konfiguracja i sprzętem, dlatego zależy mi na czymś naprawdę konkretnym i ambitnym.
Pytania do CNA na PP:
1. Czy laborki opierają się na sprzęcie Cisco czy na symulatorach (CPT czy GNS)?
2. Widziałem, że jest to podział na cztery semestry. Dlatego zastanawiam się czy jest to realizowane za jednym zamachem?
3. Czy ktoś z forumowiczów w ostatnich latach brał udział w podobnych szkoleniach (najlepiej na PP) i jak wrażenie sprawiają wykładowcy/materiał, jak i sposób jego realizacji.
Pozdrawiam
Jakub "Keadwen"
Re: CCNA - Poznań / Politechnika Poznańska
Oczywiście real Cisco sprzęt!! Zestaw dla przynajmniej 3 grup (każdy po 4 przełączniki i 4 routery).Keadwen pisze: Pytania do CNA na PP:
1. Czy laborki opierają się na sprzęcie Cisco czy na symulatorach (CPT czy GNS)?
Zamach się raczej źle kojarzy, ale tak kończy się jeden semestr zaczyna kolejny (chyba że ludzie zrezygnują i nie będzie minimum do utworzenia grupy).Keadwen pisze:2. Widziałem, że jest to podział na cztery semestry. Dlatego zastanawiam się czy jest to realizowane za jednym zamachem?
Materiały dostajesz standardowe, wydrukowane i zbindowane, masz dostęp do portalu netacad.net, plus możliwość siedzenia po godzinach na prawdziwym sprzęcie w salce.Keadwen pisze:3. Czy ktoś z forumowiczów w ostatnich latach brał udział w podobnych szkoleniach (najlepiej na PP) i jak wrażenie sprawiają wykładowcy/materiał, jak i sposób jego realizacji.
Wykładowców jest trzech od dobrego po wyśmienitego Warto zainwestować w dobre książki.
Pzdr
hm
Witam
Ogółem zadania z tej książki były bardzo przyjemne i proste. Jednakże nie ukrywam, że zdziwiło mnie troszkę podejście prowadzącej, która przyznała się do tego, że nie potrafi tłumaczyć.
Wydaje mi się również, że w przypadku grupy zaawansowanej, tłumaczenie sposobu adresowania, podziału podsieci o stałej masce czy innych podstawowych zapisów powinno wyglądać w taki sposób, że po prostu przez te zadania "przelatujemy". Natomiast w przypadku nie jasności otwarcie pytamy.
Odnosiłem wrażenie, że kilka osób czasem miało wątpliwość, lecz bało się spytać na forum wykładowcy, bo jak to tak być może, że facet się o techniczną sprawę pyta kobiety.
Ale to tylko moje (może urojone ) wrażenie.
Pozdro
Jakub "Keadwen"
P.S. Jak duża jest różnica między CCNA Exploration 1-4 a ICND W.Odom'a?
Ogółem zadania z tej książki były bardzo przyjemne i proste. Jednakże nie ukrywam, że zdziwiło mnie troszkę podejście prowadzącej, która przyznała się do tego, że nie potrafi tłumaczyć.
Wydaje mi się również, że w przypadku grupy zaawansowanej, tłumaczenie sposobu adresowania, podziału podsieci o stałej masce czy innych podstawowych zapisów powinno wyglądać w taki sposób, że po prostu przez te zadania "przelatujemy". Natomiast w przypadku nie jasności otwarcie pytamy.
Odnosiłem wrażenie, że kilka osób czasem miało wątpliwość, lecz bało się spytać na forum wykładowcy, bo jak to tak być może, że facet się o techniczną sprawę pyta kobiety.
Ale to tylko moje (może urojone ) wrażenie.
Pozdro
Jakub "Keadwen"
P.S. Jak duża jest różnica między CCNA Exploration 1-4 a ICND W.Odom'a?
Keadwen, masz rację z tym, że zadanka faktycznie nie wymagały tłumaczenia. Jeśli chodzi o pytanie do kobiety to akurat nie mój problem bo... No. Miałam wątpliwości bo pamięć u mnie ulotna po trzech latach, robiłam te rzeczy na początku studiów i musiałam usiąść w domu i odświeżyć sobie te, mimo wszystko, proste tematy. Nie zmienia to faktu, że zadawanie pytań w sytuacji, kiedy wiesz, że odpowiedź jeśli będzie, to mało satysfakcjonująca (takie moje wrażenie) to wolę przeczekać i sama dojść do pewnych rzeczy. Whatever, byłeś ze mną w grupie wtorkowej? Co robiliście w drugiej połowie zajęć po podziale sieci?
Ogółem do końca realizowane były zadania z materiałów dostarczonych przez akademię, czyli dopasowywanie długości maski do odpowiedniej ilości podsieci czy hostów. Zajęcia zakończyły się około 19.15 jeżeli dobrze pamiętam, bo chyba zdążyłem na 19.30 na Rondo Rataje na autobus
Nie mogę doczekać się zajęć czysto praktycznych, ponieważ na pierwszym semestrze studiów zapowiada się, że nie będzie mi dane uczyć się o czymkolwiek praktycznym (czyt. sprzętowym).
Nie mogę doczekać się zajęć czysto praktycznych, ponieważ na pierwszym semestrze studiów zapowiada się, że nie będzie mi dane uczyć się o czymkolwiek praktycznym (czyt. sprzętowym).