Strona 1 z 2

Płatność prywatną kartą w Pearson Vue, a faktura na firmę

: 17 lip 2012, 19:27
autor: marco11111
Witam!

Czy miał ktoś sytuację, że płacił własną kartą, a w celu zwrotu kosztów od firmy, musiał mieć fakturę na tą firmę? Czy da się tak zrobić? Jeśli tak, to gdzie co wpisać, żeby była możliwość uzyskania od Pearson Vue odpowiednika naszej faktury na firmę (invoice/receipt??)?

Znalazłem co prawda temat sprzed dwóch lat http://ccie.pl/viewtopic.php?t=5401, ale on trochę starawy jest i może ktoś ma świeże info, jak się powinno to zrobić...

Z góry dziękuję za pomoc

: 17 lip 2012, 20:08
autor: ronnie
Starawy, ale aktualny. Wysyłasz mejla z danymi i po kilku godzinach, dniach, czasami nawet tygodniach dostajesz fakturę w PDFie na mejla.

: 17 lip 2012, 20:26
autor: marco11111
ronnie pisze:Starawy, ale aktualny. Wysyłasz mejla z danymi i po kilku godzinach, dniach, czasami nawet tygodniach dostajesz fakturę w PDFie na mejla.
Czyli faktycznie z jednych danych mogę płacić kartą (prywatne), a w zapytaniu o "invoice" mogę podać dane firmy? W tamtym temacie ktoś napisać cos takiego "Oczywiscie bardzo wazne jest zebys mial aktualne dane firmy w certification tracking system a w szczegolnosci vat id." Ja w certification tracking system nie mam gdzie tego wpisać...

Sam robiłeś coś takiego? Jeśli tak, to kiedy ostatnio to tak działało? Jakieś dane firmy miałeś wpisane w Pearson Vue, czy żadne? Ja mam wpisane dane primary work i secondary home, ale przy płatności kartą wyskakuje tylko adres firmy, a jej nazwy już nie ma.

Byłem przedtem na live chacie (pomoc dla USA, a w szczegółach mojej osoby wpisałem Poland) i rozmówczyni twierdziła, że jest tylko receipt i że nie można tam wpisać takich danych, jak chcę, tylko takie, które są już w systemie są wykorzystane...

: 17 lip 2012, 20:42
autor: qdlaty9201
Piszesz na adres:
PVEMEACUSTOMERSERVICE@pearson.com

w tresci wpisujesz za jaki egzamin chcesz fakturę, i poniżej dane firmy. Czasem zdarza się dostać fakturę po kilku dniach, chociaż ostatnio czekałem 3 tygodnie.

: 18 lip 2012, 12:58
autor: Neferith
Nie ma najmniejszego problemu z faktura. Wielokrotnie robilem, tak jak chcesz - prywatna karta + faktura na firme.

Piszesz w mailu na: PVEMEACUSTOMERSERVICE@pearson.com
Imie, nazwisko, date i nazwe / kod egzaminu i prosisz o fakture na firme. Dziala bez problemu.

Pamietaj tylko, ze NIP firmy to VAT ID :)

/pozdrawiam,
Bartek

650-xxx Online exam

: 25 lut 2013, 10:38
autor: dud|i
Przerabiał ktoś może temat faktury na firmę ale w przypadku zdawania egzaminu online 650-xxx?
Niby przez VUE ale później przekierowuje na TesTrac.com i tam się zdaje.

: 12 cze 2013, 19:21
autor: arczi45
Zdałem egzamin, wysłałem chyba z 5 maili do PVEMEACUSTOMERSERVICE@pearson.com , żeby wystawili fakturke na dane firmy. Do dziś zero odpowiedzi.

W końcu napisałem na oficjalnej stronie Pearson VUE, dostałem odpowiedź, że poprawny e-mail to testinginfo@pearson.com, chyba coś się zmieniło po ostatnich problemach z Pearson VUE.

Tak więc FYI, wysyłajcie również na testinginfo@pearson.com.

: 12 cze 2013, 21:36
autor: domin
arczi45 pisze:Zdałem egzamin, wysłałem chyba z 5 maili do PVEMEACUSTOMERSERVICE@pearson.com , żeby wystawili fakturke na dane firmy. Do dziś zero odpowiedzi.

W końcu napisałem na oficjalnej stronie Pearson VUE, dostałem odpowiedź, że poprawny e-mail to testinginfo@pearson.com, chyba coś się zmieniło po ostatnich problemach z Pearson VUE.

Tak więc FYI, wysyłajcie również na testinginfo@pearson.com.
Ta cała faktura, to jest tylko i wyłącznie to, co przychodzi ci na maila. A jako, że przychodzi w HTMLu to można sobie dane poprawić ewentualnie - jakbyś pomylił adres czy coś.

: 18 wrz 2013, 17:02
autor: pucek
Czy te maile są dalej aktualne? Wysłałem już chyba z 10 z prośbami o fakturę na wszystkie możliwe i żadnej odpowiedzi... Na formularz ze swojej strony też nie odpowiadają...

Ma ktoś z was może jakieś aktualne info jak wyżebrać fakturę?

: 18 wrz 2013, 17:07
autor: domin
pucek pisze:Czy te maile są dalej aktualne? Wysłałem już chyba z 10 z prośbami o fakturę na wszystkie możliwe i żadnej odpowiedzi... Na formularz ze swojej strony też nie odpowiadają...

Ma ktoś z was może jakieś aktualne info jak wyżebrać fakturę?
Faktura ci przychodzi na maila podpiętego pod konto na VUE. Jeśli to twojemu działu księgowemu nie wystarcza, to można poprosić o fakturę w PDFie via support.

: 23 wrz 2013, 13:50
autor: vamos
Mam ten sam problem. Płaciłem prywatną kartą, na profilu w Pearson VUE mam wpisane oczywiście moje dane (no bo jak inaczej?) i mojego maila. Po zapłaceniu za egzamin przyszło na maila potwierdzenie zapłaty, taka "pseudofaktura" w HTML-u, wystawiona oczywiście na mnie.

Teraz pracodawca wymaga ode mnie fakturę na firmę w celu refundacji egzaminu. Napisałem więc w tej sprawie na obydwa podane w tym wątku adresy (PVEMEACUSTOMERSERVICE@pearson.com, testinginfo@pearson.com), od 10 dni zero odpowiedzi. Wysyłałem również request for invoice za pośrednictwem formularza na stronie. Zero odpowiedzi. Ba, dzwoniłem na Customer Service na poniższe numery:

United Kingdom 0800-7319905
EMEA Region (Toll) +44-161-855-7455

Opcja druga ("Cisco exams"), "please stay on the line" i 5 minut wiszenia na słuchawce i słuchanie jingla. Cholery można dostać.

Ma ktoś jakiś pomysł na inny sposób zdobycia tej faktury? :/

: 23 wrz 2013, 13:59
autor: domin
vamosPL pisze:Mam ten sam problem. Płaciłem prywatną kartą, na profilu w Pearson VUE mam wpisane oczywiście moje dane (no bo jak inaczej?) i mojego maila. Po zapłaceniu za egzamin przyszło na maila potwierdzenie zapłaty, taka "pseudofaktura" w HTML-u, wystawiona oczywiście na mnie.

Teraz pracodawca wymaga ode mnie fakturę na firmę w celu refundacji egzaminu. Napisałem więc w tej sprawie na obydwa podane w tym wątku adresy (PVEMEACUSTOMERSERVICE@pearson.com, testinginfo@pearson.com), od 10 dni zero odpowiedzi. Wysyłałem również request for invoice za pośrednictwem formularza na stronie. Zero odpowiedzi. Ba, dzwoniłem na Customer Service na poniższe numery:

United Kingdom 0800-7319905
EMEA Region (Toll) +44-161-855-7455

Opcja druga ("Cisco exams"), "please stay on the line" i 5 minut wiszenia na słuchawce i słuchanie jingla. Cholery można dostać.

Ma ktoś jakiś pomysł na inny sposób zdobycia tej faktury? :/
Mi się udało przez http://www.vue.com/contact/americas/customerservice/ , odpowiedź przyszła z PVEMEACUSTOMERSERVICE@PEARSON.COM, czekałem co prawda 4-5 dni na odpowiedź, ale udało się

: 26 wrz 2013, 13:19
autor: vamos
Żeby innych uspokoić to z przyjemnością powiadamiam że po wypełnieniu formularza w EMEA Customer Service, dostałem fakturę po 12 dniach :)

: 26 wrz 2013, 13:29
autor: domin
vamosPL pisze:Żeby innych uspokoić to z przyjemnością powiadamiam że po wypełnieniu formularza w EMEA Customer Service, dostałem fakturę po 12 dniach :)
Ja właśnie dostałem fakturkę zgodnie z tym co napisałem wyżej w 3 dni, jak ktoś ma dalej problem to niech pisze na PW

: 01 lip 2014, 10:47
autor: krzysiekgr
Koledzy, chciałem odgrzać ten temat, sprawa wydaje mi się bardzo ważna.

Mianowicie, w poprzedniej mojej firmie faktury z PearsonVUE były akceptowane.

W nowej - niestety nie.

Problem polega na tym, że PearsonVUE traktuje sprzedaż egzaminów jako relację business-to-consumer (firma<>klient indywidualny), a jedyną relacją, w której wystawiają oni faktury poprawnie, czyli w relacji business -to-business, to wtedy, gdy mają do czynienia z innym ośrodkiem egzaminacyjnym!!!

Prawidłowy sposób fakturowania FIRM (nie osób fizycznych) przez PearsonVUE (jako firmy non-UE) wg prawa UE powinien wyglądać następująco:
1) powinna się pojawić faktura dla firmy BEZ naliczonego VAT
2) polska firma powinna się samoopodatkować VAT (tzw. import usług).

W związku z powyższym:
1) zazdroszczę wszystkim, którzy mogą płacić kartą i prosić o fakturę - też bym tak chciał, móc przebierać między ośrodkami, a tak jestem skazany na tych, co pozwalają wcześniej opłacać pro-formy (szczególnie w grudniu dotrzymanie 7 dni płatności może być ekstremalnie trudne)
2) ciekawe, czy firmy, które akceptują błędnie wystawione faktury PearsonVUE, nie będą miały z tego tytułu problemów z urzędem skarbowym
3) że też taka duża firma jak PersonVUE udaje, że jedynymi jej klientami na całym świecie (poza ośrodkami szkoleniowymi) są osoby fizyczne!!! Przecież to jakiś koszmarny żart!!! Zapewne jest dokładnie odwrotnie - pewnie maks. 5% jej klientów to klienci prywatni (płacący za egzamin swoją własną kasą).

Dla cierpliwych, lektura "wyjaśnień" z PearsonVUE:

"I'm sorry but we are correct in charging VAT. Our "tests" are subject to tax because the method of delivering the tests to the test centre is categorized by the EU government as providing an electronic service.

The transaction is considered Business to Consumer as the agreement to test is directly with the candidate or consumer who is taking the exam.

Back in May 2002 the European Union (EU) became the first significant tax jurisdiction to pass legislation which changed the rules for electronic services. Effective July 1, 2003, place of supply rules were changed such that non-EU electronic service providers such as (VUE, AOL, etc.) were required to register for VAT and collect the tax on their business to consumer sales."

[z powyższego wynika wprost, że firma traktuje wydawanie faktur jako czynność dla osób FIZYCZNYCH, coś jak wzięcie faktury na produkt przez klienta w sklepie, a nie jako faktury dla firmy!]

BTW: Próby ustalenia, dlaczego w takim razie wystawiają faktury dla firm, skoro obsługują tylko klientó idywidualnych, pozostały bez odpowiedzi.

Ciekawe, czy ktoś z Was poradził sobie z powyższym problemem.