rysic pisze:A co za problem skonfigurować sobie DDNS-a?
Ja mam UPC i jestem zadowolony. Odkąd się przeprowadziłem, nie odczułem żadnych problemów, które w Orange zdarzały się dość często.
Dzięki DDNS stoi kilka usług, wszystko śmiga wyśmienicie.
Niektórzy mają VPNy w domu
Zanosimy pracę do domu?
Mogą być krótkie przerwy w działaniu... aczkolwiek po nazwie VPN-a można zestawić.
bigboss pisze:
Też dostałem od UPC to samo g... z tym samym softem, mimo, że 3 razy powtarzałem przy zamówieniu, że proszę o modem. Tak jak piszesz, nie daje się przestawić w tryb bridge trickami z internetu. (...)
U mnie działał w miarę stabilnie (z raz, góra dwa zwiechę zaliczył) z Microtik ale bez sensu w domu sobie takie hopki robić. Ja miałem dogadane że albo modem albo router z bridge i nawet modele podałem, co z tego jak mnie centralnie olali, więc nie byłem dłużny.
Niestety okazało się, że nikt ni potrafił mi dać łącza do Internetu większego niż te 10-14 mbps, więc musiałem powrócić do UPC (przynajmniej na 12 m-c, bo monitoruje sytuację teraz). Okazuje się że żeby dostać Cisco 3212 albo 3208 to trzeba zamówić Internet bez Wifi - jak już było napisane prędzej w tym wątku. Tylko, że takie łącze można zamówić albo telefonicznie albo w oddziale - jeżeli się chce z umową na 12/24 m-c. Jeżeli umowa bezterminowa to wtedy da się przez www. Do mnie dzwonił technik i z nim rozmawiałem aby mi Cisco zamontował (mam EPC 3212) także nie wiem czy czasem jeszcze jakiś innych nie montują.
"W przypadku modemu możliwa jest jego wymiana na taki bez funkcji routera, natomiast w klasie eurodocsis 3.0. Proszę o decyzję czy jest Pan zainteresowany takim rozwiązaniem."
No chyba, że doszukuję się czegoś na siłę? Eurodocsic 3.0 to chyba najnowszy standard więc teoretycznie nie ma problemu...
It doesn't matter how many certs you've got... it's really all about the pure knowledge behind them...
grze pisze:
"W przypadku modemu możliwa jest jego wymiana na taki bez funkcji routera"
W tym, że dla pracowników UPC modem=router ewentualnie modemem nazywają router bez wifi, a dopiero router z wifi nazywają routerem. Tak samo pracownicy UPC nie odróżniają adresacji prywatnej/publicznej od statycznej/dynamicznej - da nich adres publiczny=statyczny a dynamiczny=prywatny. No i dla UPC internet jest "jednokierunkowy" Ma działać od Ciebie w świat - w drugą stronę nie musi. Oczywiście umówmy się, że pisząc "pracowników UPC" mam na myśli tych z którymi się kontaktujesz - sprzedawca, młodszy konsultant, starszy konsultant, .... bo do technicznych to nigdy się nie przebijesz.
Po krótce opiszę aktualne boje, jakie aktualnie toczę z UPC.
Umowa kończy mi się 03.04.2014. Miesiąc wcześniej, uprzejmie poinformowałem UPC przez ich formularz kontaktowy o zamiarze nieprzedłużania wiążącej mnie umowy. Reakcja ze strony DUK była dość szybka. Negocjowaliśmy z przerwami dobrych kilkanaście dni. Jeden z warunków jaki postawiłem, to oczywiście wymiana na zwykły MODEM z Cisco. Pan z DUK się zgodził, choć wcześniej próbował mi tłumaczyć, że "jak w Thomsonie wyłączę sobie WiFi to będę miał modem" (SIC!). Ale ja uparłem się na Cisco i już. Ostatecznie dogadaliśmy się: zmiana na modem Cisco (EPC 3208 lub 3212) i spora obniżka dotychczasowych opłat (z 228 zł do 145 zł za TV/net/fon + HBO). Wczoraj przysłali mi emailem potwierdzenie warunków "nowej" umowy, którą dziś ostatecznie miałem zawrzeć w obecności technika. Jako że w warunkach nie było nić o wymianie na Cisco, napisałem jeszcze wczoraj do nich emaila (przez formularz), żeby jasno wprowadzili informację o wymianie do swojego systemu. Jeszcze dziś dostałem emailem potwierdzeniem, że wszysko mają w systemie, ze wymiana będzie na EPC3212itp.
I co?
I nic. Zjawił się technik i... strasznie szybko chciał ładowac nowe pudełko. Ale hola hola mówię - co my TU mamy. Patrze? Technicolor jakiś!. Gość mi jeszcze próbował wsićnąc, ze to jest "Cisco, tylko w innej obudowie, specjalnie dla UPC i stąd inna nazwa" - za debila mnie miał czy co? Grzecznie Panu podziękowałem i stwierdziłem, ze nie taka była umowa.
Potem telefon do UPC - Ci znów zdziwieni byli wielce, że gość miał Technicolora a nie Cisco... Sprawę sobie wyjaśniają, a ja mam mieć kolejnego techika w sobote.
Moje przemyślenia są takie, że nawet nie tyle samo UPC wciska kit ludziom (czyli Thomsony i inne badziewia), choć z pewności próbują, co kit taki wciskają technicy z firmy-podwykonawcy. Tak więc patrzcie technikom na ręce i wszelkie niezgodności zgłaszajcie do UPC.
Napisze niebawem co mi dostarczyli w sobotę.
Sorry za długośc postyu - chciałem być dokładny w opisie. Może komu się przyda. PZDR
Czy UPC ostatnio nie zaczęło "ograniczać" połączeń VPN? Wcześniej nie miałem najmniejszych problemów, a teraz połączenie zestawia się, ale jego jakość i osiągane transfery praktycznie uniemożliwiają jakąkolwiek pracę. To samo połączenie VPN zestawione w tym samym czasie przez innego operatora (np. telefonii komórkowej) działa bez najmniejszych zarzutów.
Czy UPC ostatnio nie zaczęło "ograniczać" połączeń VPN? Wcześniej nie miałem najmniejszych problemów, a teraz połączenie zestawia się, ale jego jakość i osiągane transfery praktycznie uniemożliwiają jakąkolwiek pracę. To samo połączenie VPN zestawione w tym samym czasie przez innego operatora (np. telefonii komórkowej) działa bez najmniejszych zarzutów.
Czy UPC ostatnio nie zaczęło "ograniczać" połączeń VPN? Wcześniej nie miałem najmniejszych problemów, a teraz połączenie zestawia się, ale jego jakość i osiągane transfery praktycznie uniemożliwiają jakąkolwiek pracę. To samo połączenie VPN zestawione w tym samym czasie przez innego operatora (np. telefonii komórkowej) działa bez najmniejszych zarzutów.
pozdrawiam,
Skiba
Czy coś się poprawiło albo wyjaśniło? Też mam ostatnio problem z bardzo niskim transferem przy połączeniu VPN.
Witam,
czy jest sposób na bridge? Wczoraj jak dzwoniłem to sie dowiedziałem że już CISCO nie mają a jak ktoś zamówi bez WiFi to po prostu blokują na Thomsonach, a publiczne IP to można mieć... ale tylko po stronie WAN na ich urządzeniu
bulczas pisze:Witam,
czy jest sposób na bridge? Wczoraj jak dzwoniłem to sie dowiedziałem że już CISCO nie mają a jak ktoś zamówi bez WiFi to po prostu blokują na Thomsonach, a publiczne IP to można mieć... ale tylko po stronie WAN na ich urządzeniu
Nieprawda, trzeba ich pomęczyć po prostu. Wczoraj u mojej rodzinki dzięki temu co pisałem wcześniej udało się dostać modem cisco