skrypty TCL
skrypty TCL
Witam;)
mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:
że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:
że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
Re: skrypty TCL
W CUCM masz tam opcje Time of Day Routing i nie musisz rzeźbić w skryptachpiter1789 pisze:Witam;)
mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:
że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
Pozdro,
no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
bo jest też CUC, ale tam wymagana jest chyba to tego jakaś licencja.. (nie mogę się doczytać dokładnie która)
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
bo jest też CUC, ale tam wymagana jest chyba to tego jakaś licencja.. (nie mogę się doczytać dokładnie która)
Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Pozdro,
no to prawda;) jak nie znajdę innego sposobu to sorbuję z tym MOH, tylko muszę to zrobić tylko dla połączeż przychodzących z PSTN:)martino76 pisze:Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Pozdro,
ale spróbuję jeszcze na gateway zrobić to dla rożnych pattern, co zaproponował "mmoryto"
Re: skrypty TCL
może spróbuj skonfigurowac night-service który po godzinach przekieruje na zapowiedź