skrypty TCL

Problemy związane z Unified Communications
Wiadomość
Autor
piter1789
wannabe
wannabe
Posty: 222
Rejestracja: 01 wrz 2014, 10:46

skrypty TCL

#1

#1 Post autor: piter1789 »

Witam;)

mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:

że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."

martino76
CCIE
CCIE
Posty: 883
Rejestracja: 17 gru 2010, 15:23
Lokalizacja: Barczewo

Re: skrypty TCL

#2

#2 Post autor: martino76 »

piter1789 pisze:Witam;)

mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:

że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
W CUCM masz tam opcje Time of Day Routing i nie musisz rzeźbić w skryptach :)

Pozdro,

piter1789
wannabe
wannabe
Posty: 222
Rejestracja: 01 wrz 2014, 10:46

#3

#3 Post autor: piter1789 »

no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..

mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..

aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323

bo jest też CUC, ale tam wymagana jest chyba to tego jakaś licencja.. ;) (nie mogę się doczytać dokładnie która)

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 194
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28
Lokalizacja: Kanada

#4

#4 Post autor: mmoryto »

Gateway ma swoje CSS. Mozesz zrobic osobne pattern'y (route/translation) dla 3 numerow, ktore beda aktywne tylko o konkretnych porach i tylko z konkretnego CSS.

martino76
CCIE
CCIE
Posty: 883
Rejestracja: 17 gru 2010, 15:23
Lokalizacja: Barczewo

#5

#5 Post autor: martino76 »

piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..

mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..

aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.
Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.

Pozdro,

piter1789
wannabe
wannabe
Posty: 222
Rejestracja: 01 wrz 2014, 10:46

#6

#6 Post autor: piter1789 »

martino76 pisze:
piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..

mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..

aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.

Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.

Pozdro,
no to prawda;) jak nie znajdę innego sposobu to sorbuję z tym MOH, tylko muszę to zrobić tylko dla połączeż przychodzących z PSTN:)

ale spróbuję jeszcze na gateway zrobić to dla rożnych pattern, co zaproponował "mmoryto" ;)

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 194
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28
Lokalizacja: Kanada

#7

#7 Post autor: mmoryto »

Nie wiem czy masz Unity ale jesli tak, to moze to byc nawet DN/route point w innej partycji z CFwdAll na voicemail i tam call handler.

piter1789
wannabe
wannabe
Posty: 222
Rejestracja: 01 wrz 2014, 10:46

#8

#8 Post autor: piter1789 »

z CUC działa;) tylko teraz jeszcze chcę właśny plik wgrać i jak to Java:D hehe wywala jakiś błąd..

a wracając do pierwotnego pytania.. czy ktoś kojarzy czy da się to na skrypcie tcl zrobić?

mmoryto
wannabe
wannabe
Posty: 194
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:28
Lokalizacja: Kanada

#9

#9 Post autor: mmoryto »

Co do Java'y, to w jej ustawieniach musisz dodać https://x:x:x:x/ do trusted list.

piter1789
wannabe
wannabe
Posty: 222
Rejestracja: 01 wrz 2014, 10:46

#10

#10 Post autor: piter1789 »

tak tak;) )

jepes
wannabe
wannabe
Posty: 67
Rejestracja: 21 gru 2008, 19:47

#11

#11 Post autor: jepes »

jesli Media Master w Unity Connection Ci nie dziala to polecam Audiotext Manager.

leonidas
member
member
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:06

Re: skrypty TCL

#12

#12 Post autor: leonidas »

może spróbuj skonfigurowac night-service który po godzinach przekieruje na zapowiedź

ODPOWIEDZ