Cześć,
Szukam jakiegoś darmowego lub niskokosztowego rozwiązania do nagrywania rozmów.
Chcę wdrożyć nagrywanie dla 2-3 telefonów w firmie, dla rozmów przychodzących i wychodzących, dla telefonów Cisco 7911 SCCP, 7962 SCCP podłaczonych do CUCM 8.0.3
Dla uproszczenia mogę założyć, że każda rozmowa ma być nagrana.
Nie chce kupować armaty do zestrzelenia muchy.
Czy ma ktoś doświadczenia z Open Source Enterprise Telephony Recording and Retrieval ?
Jestem tez otwarty na wszelkie propozycje/sugestie.
Nagrywanie rozmów - (prawie)darmowe?
Nagrywanie rozmów - (prawie)darmowe?
Pozdrawiam...
Marceli
Marceli
Z open sourcem nie miałem do czynienia. Zawsze jak implementowałem nagrywanie to właśnie większe i drogie "kobyły", natomiast raz u klienta widziałem przed wdrożeniem "kobyły", że kilka stacji VoIP nagrywane było czymś takim jak TRX - polski producent. Nagrywa się to prostym mirroringiem ruchu z portu, gdzie wpięty jest IP phone - powinno być tanie.
.be like a Lucky Luke
OREKA . w sccp potrafi gubić rozmowy (przynajmniej poprzednia wersja nowej nie testowalem) trx'a nie polecam ogolnie .. i tani srednio jest...
ostatnio testowalem
miarec .. dziala calkiem zacnie (http://www.miarec.com/)
pytanie w ktorym miejscu chcesz rejestrowac sip-trunk czy samo wyjscie z telefonów... bo jak sip trunk to i oreka bedzie dobra i jeszcze np. http://www.fontel.pl/fontel.html#4
etc
ostatnio testowalem
miarec .. dziala calkiem zacnie (http://www.miarec.com/)
pytanie w ktorym miejscu chcesz rejestrowac sip-trunk czy samo wyjscie z telefonów... bo jak sip trunk to i oreka bedzie dobra i jeszcze np. http://www.fontel.pl/fontel.html#4
etc
oreki używałem trochę, daję plusa za działający interfejs www do wyszukiwania i odsłuchiwania nagrań oraz obsługę różnych kodeków.
zrezygnowałem, ponieważ:
1. nie było możliwości ograniczenia dostępu do nagrań... np. żeby dział marketingu nie mógł odsłuchiwać nagrań działu prawnego. Pewnie można to jakoś dokonfigurować jak ktoś potrafi programować. A stawianie osobnych systemów to też lipa. Można przekazywać nagrania na żądanie i samemu je wyszukiwać, ale w moim przypadku byłoby to uciążliwe, bo dość często chciano sięgać do nagrań
2. z związku z tym, że to rozwiązanie bazuje na port-mirroringu - nie miałem możliwości nagrywania jednej z linii telefonu, np. jak ktoś chciał mieć linię nagrywaną i nienagrywaną, to obie tak czy siak się nagrywały... może czegoś nie doczytałem, ale w standardowym pakiecie niczego się nie doszukiwałęm. (myślałem nad jakimś skryptem na kronie wywalającym nagrania z danej linii, ale to też nie o to chodzi w tym wszystkim...)
3. musiałem nagrywać też połączenia wewnętrzne - więc system najlepiej aby stał gdzieś blisko switchów access'owych ze względu na port-mirroring, to też pewne ograniczenie
Testowałem też użycie 'Recording Profile-ów' na linii telefonu, które podczas połączenia zestawiały dodatkową sesję RTP do w moim przypadku Asteriska (osobny profil dla każdej linii).
Kolega dokonfigurował Asteriska tak, aby ten przejmował połączenie do Meetme z flagą na włączone nagrywanie, tworzył plik z datą,godziną i numerami rozmówców w nazwie a następnie umieszczał nagranie na automatycznie tworzonej strukturze share'ów na file-serwerze.
Dzięki temu:
1. mogłem system do nagrywania postawić nawet w na chmurze w Amazonie:)
2. nagrywać wybrane linie na telefonie
3. kontrolować uprawnienia do dostępu do nagrań
Minus, który na dzień dzisiejszy dyskwalifikuje rozwiązanie to brak możliwości kompresowania rozmów (standardowo zapis w g.711 *.wav) - katalogi rozrastały się do dużych rozmiarów.
Niemniej jednak jestem świadomy, że można to dokonfigurować, ale nie potrafię i też nie było czasu na takie zabawy.
zrezygnowałem, ponieważ:
1. nie było możliwości ograniczenia dostępu do nagrań... np. żeby dział marketingu nie mógł odsłuchiwać nagrań działu prawnego. Pewnie można to jakoś dokonfigurować jak ktoś potrafi programować. A stawianie osobnych systemów to też lipa. Można przekazywać nagrania na żądanie i samemu je wyszukiwać, ale w moim przypadku byłoby to uciążliwe, bo dość często chciano sięgać do nagrań
2. z związku z tym, że to rozwiązanie bazuje na port-mirroringu - nie miałem możliwości nagrywania jednej z linii telefonu, np. jak ktoś chciał mieć linię nagrywaną i nienagrywaną, to obie tak czy siak się nagrywały... może czegoś nie doczytałem, ale w standardowym pakiecie niczego się nie doszukiwałęm. (myślałem nad jakimś skryptem na kronie wywalającym nagrania z danej linii, ale to też nie o to chodzi w tym wszystkim...)
3. musiałem nagrywać też połączenia wewnętrzne - więc system najlepiej aby stał gdzieś blisko switchów access'owych ze względu na port-mirroring, to też pewne ograniczenie
Testowałem też użycie 'Recording Profile-ów' na linii telefonu, które podczas połączenia zestawiały dodatkową sesję RTP do w moim przypadku Asteriska (osobny profil dla każdej linii).
Kolega dokonfigurował Asteriska tak, aby ten przejmował połączenie do Meetme z flagą na włączone nagrywanie, tworzył plik z datą,godziną i numerami rozmówców w nazwie a następnie umieszczał nagranie na automatycznie tworzonej strukturze share'ów na file-serwerze.
Dzięki temu:
1. mogłem system do nagrywania postawić nawet w na chmurze w Amazonie:)
2. nagrywać wybrane linie na telefonie
3. kontrolować uprawnienia do dostępu do nagrań
Minus, który na dzień dzisiejszy dyskwalifikuje rozwiązanie to brak możliwości kompresowania rozmów (standardowo zapis w g.711 *.wav) - katalogi rozrastały się do dużych rozmiarów.
Niemniej jednak jestem świadomy, że można to dokonfigurować, ale nie potrafię i też nie było czasu na takie zabawy.
-
- newbie
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 mar 2016, 15:22
Wiem że wiele firm korzysta na przykład z takiego systemu - rejestracja rozmów. Może zapytaj ich czy mają jakąś alternatywę dla trochę mniejszego gracza?
Po co wygrzebujesz stary wątek? Kolejna wirtualna dusza usiłuje zbudować profil?stanislaw1963 pisze:Wiem że wiele firm korzysta na przykład z takiego systemu - rejestracja rozmów. Może zapytaj ich czy mają jakąś alternatywę dla trochę mniejszego gracza?
CCNA: R&S, Security, Wireless, Collaboration. MCSE: Cloud Platform and Infrastructure, Server Infrastructure. ITIL: Foundation. PPL(A)
https://www.facebook.com/itserviceskielce/ :: https://www.linkedin.com/company/itservicespoland :: https://www.linkedin.com/in/krzysztofkania/
https://www.facebook.com/itserviceskielce/ :: https://www.linkedin.com/company/itservicespoland :: https://www.linkedin.com/in/krzysztofkania/