skrypty TCL
skrypty TCL
Witam;)
mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:
że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:
że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
Re: skrypty TCL
W CUCM masz tam opcje Time of Day Routing i nie musisz rzeźbić w skryptachpiter1789 pisze:Witam;)
mam takie pytanie czy za pomocą skryptów TCL da się zrobić coś tskiego:
że od poniedziałku do piątku dzwoniąc na numer XXXXXXXXX który jest zamieniany na YYYY
w godzinach 9:00 do 17:00 połączy się, atomiast od 17:00 od 9:00 i weekendy przekieruje na zapowiedź " witamy, firma jest czynna od ...."
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdro,
no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
bo jest też CUC, ale tam wymagana jest chyba to tego jakaś licencja..
(nie mogę się doczytać dokładnie która)
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
bo jest też CUC, ale tam wymagana jest chyba to tego jakaś licencja..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Pozdro,
no to prawda;) jak nie znajdę innego sposobu to sorbuję z tym MOH, tylko muszę to zrobić tylko dla połączeż przychodzących z PSTN:)martino76 pisze:Nie wiem jakiego masz CUCM ale od v9 jest opcja call queueing, gdzie można podpiąć MOH co daje to pewne możliwości jeśli pobawiłby się z CSS oraz Time of Day Routing, wtedy mógłbyś takiego call po 17 wrzucać w queueing i odgrywać mu MOH.piter1789 pisze:no wszytko fajnie;) tylko że to mi działa jak chcę wyjść na zewnątrz.. (z IP do PSTN). a ja szukam rozwiązania z PSTN do IP.., a rozmowy wewnątrz mają nie podlegać tej regule.. tylko rozmowy przychodzące z PSTN..
mam łacze BRI i DDI na nim, i każdy numer wewnętrzny ma przypisany inny zewnętrzny, i to wszytko ładnie działa. A to chcę zrobić tylko dla 3 numerów i tylko na rozmoway przychodzące z PSTN..
aha.. pomiędzy CUCM i Gateway mam komunikację po H.323
Nie mam do czynienia z Voice od dłuższego czasu, ale może bardziej doświadczeni koledzy w tej dziedzinie cos poradzą na to.Unified CM provides call queuing natively to users so that callers can be held in a queue until hunt members are available to answer them. Callers in a queue receive an initial greeting announcement followed by music on hold or tone on hold. If the caller remains in queue for a period of time, a secondary announcement is played at a configured interval until the call can be answered—or until the maximum wait timer expires.
Pozdro,
ale spróbuję jeszcze na gateway zrobić to dla rożnych pattern, co zaproponował "mmoryto"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: skrypty TCL
może spróbuj skonfigurowac night-service który po godzinach przekieruje na zapowiedź